Page 87 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 87
Poslovne priložnosti
sama (Geertsma, 2014). Zaradi vedno hitrejšega razvoja tehnologij in po-
datkovnih omrežij je mogoče razviti pametnejše uporabniško usmerjene
vmesnike, npr. aplikacije za digitalne pomočnike.
Storitvena strategija in management storitev
Dodajanje pametnih storitev opredmetenemu blagu, strojem ali izdelkom
daje proizvodnim m sp priložnost dodajanja vrednosti strankam in razvi-
janja novih modelov poslovanja in prihodkov.
Skupna dodana vrednost = dodana vrednost izdelka
+ dodana vrednost storitev + kombinacija dodane vrednosti
stroja in storitev (van Looy idr., 2003).
Potrebna je strategija za storitve in rast, da se podejtje odloči, kakšno vre-
dnost storitev naj razvije. Smiselna strategija storitev mora odgovoriti na
vprašanja, kot so:
1. Kakšne so potrebe in pričakovanja naših strank?
2. Kako določimo vrednost za stranko? (Npr. po prodaji resnično po-
membnemu partnerju.)
3. Kaj potrebujemo za dosego tega cilja? Kaj je potrebno spremeniti v
našem podjetju? Kako bomo svojo kulturo iz produktno usmerjene
spremenili v storitveno usmerjeno?
4. Kakšne vrste storitev lahko izvajamo (t. i. svetovanje, usposabljanje,
vzdrževanje, itd.)?
5. V zvezi z vzdrževanjem:
– Kakšna je tehnična življenjska doba naših (strojnih) delov in sred-
stev?
– Kakšne strategije vzdrževanja so koristne ter specifično koristne
za naše stranke?
– Priljubljenost modelov t c o (skupni strošek lastništva) se pove-
čuje. Toda kaj pomeni t co za naše poslovne procese, financiranje
in zagotavljanje storitev?
Kakšen bo naš model prihodkov od storitev?
Različni tipi vzdrževalnih konceptov se lahko razlikujejo po:
– r c m (angl. Reliability Centered Maintenance) – v p z (vzdrževanje s
poudarkom na zanesljivosti), temelji na zanesljivosti;
87
sama (Geertsma, 2014). Zaradi vedno hitrejšega razvoja tehnologij in po-
datkovnih omrežij je mogoče razviti pametnejše uporabniško usmerjene
vmesnike, npr. aplikacije za digitalne pomočnike.
Storitvena strategija in management storitev
Dodajanje pametnih storitev opredmetenemu blagu, strojem ali izdelkom
daje proizvodnim m sp priložnost dodajanja vrednosti strankam in razvi-
janja novih modelov poslovanja in prihodkov.
Skupna dodana vrednost = dodana vrednost izdelka
+ dodana vrednost storitev + kombinacija dodane vrednosti
stroja in storitev (van Looy idr., 2003).
Potrebna je strategija za storitve in rast, da se podejtje odloči, kakšno vre-
dnost storitev naj razvije. Smiselna strategija storitev mora odgovoriti na
vprašanja, kot so:
1. Kakšne so potrebe in pričakovanja naših strank?
2. Kako določimo vrednost za stranko? (Npr. po prodaji resnično po-
membnemu partnerju.)
3. Kaj potrebujemo za dosego tega cilja? Kaj je potrebno spremeniti v
našem podjetju? Kako bomo svojo kulturo iz produktno usmerjene
spremenili v storitveno usmerjeno?
4. Kakšne vrste storitev lahko izvajamo (t. i. svetovanje, usposabljanje,
vzdrževanje, itd.)?
5. V zvezi z vzdrževanjem:
– Kakšna je tehnična življenjska doba naših (strojnih) delov in sred-
stev?
– Kakšne strategije vzdrževanja so koristne ter specifično koristne
za naše stranke?
– Priljubljenost modelov t c o (skupni strošek lastništva) se pove-
čuje. Toda kaj pomeni t co za naše poslovne procese, financiranje
in zagotavljanje storitev?
Kakšen bo naš model prihodkov od storitev?
Različni tipi vzdrževalnih konceptov se lahko razlikujejo po:
– r c m (angl. Reliability Centered Maintenance) – v p z (vzdrževanje s
poudarkom na zanesljivosti), temelji na zanesljivosti;
87