Page 86 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 86
dra Verweij in José Laan

Slika 3.1
Tipologija storitvenih
strategij (prirejeno
po Matthyssens in
Vandenbempt, 2010,
str. 698)

strateški položaj podjetja in odnose s strankami. Proizvajalec v svoji najo-
snovnejši obliki izvaja samo osnovne storitve montaže in vzdrževanja, ki
izhajajo iz garancijskih obveznosti (poprodajne storitve). Naslednji koraki
so prehod na proaktivnejše storitve, preusmeritev z osredotočenosti na iz-
delek na osredotočenost na uporabo izdelka in zagotavljanje vseh vrst po-
slovnih storitev, ki ga dopolnjujejo. V primeru vzdrževanja lahko podjetje
začne s kartiranjem, kje so nameščeni stroji in naprave, in od tam nadaljuje
do situacije, kjer lahko proaktivno ponudi storitev. Poleg vzdrževanja lah-
ko podjetje ponudi tudi storitve lizinga (vključno s financiranjem strojne
opreme). Z uporabo tehnologije interneta stvari (io t) in tehnologije 5g in
blockchain so omogočene storitve, kot je pogojno vzdrževanje s pomočjo
daljinskega nadzora naprav.

V najdaljnosežnejši vlogi podjetje strankam ne preskrbuje izdelkov,
ampak jim ponuja vrednost (npr. zagotovljeno produktivnost/povečanje
produktivnosti) s pomočjo podatkovnih storitev, vključno s prediktivnim
vzdrževanjem, da razbremeni vse svoje stranke kot partner vrednot. Sple-
tno platformo za dostop strank do vsebin in storitev, ki temeljijo na datu-
mu, je mogoče doseči s partnerstvi ali z usklajevanjem z obstoječimi plat-
formami. Razvoj (digitalnih) platformnih rešitev, ki združujejo več aplika-
cij in komponent, lahko okrepi to vlogo in položaj.

Opisana platforma za dostop do strank je pomemben vmesnik med pod-
jetjem in njegovimi strankami. Ta uporabniški vmesnik je interaktivna po-
vezava med človekom in strojem. Namen uporabniškega vmesnika je pro-
aktivno pomagati stranki, npr. vizualno ali na daljavo. Natanko na tem me-
stu lahko proizvodno podjetje doda veliko vrednost za kupca, npr. s tem,
da obvesti stranko o napaki na njeni napravi, še preden to stranka zazna

86
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91