Page 88 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 88
dra Verweij in José Laan

– tbm (angl. Time Based Maintenance) – vp  (vzdrževanje na podlagi
časa), temelji na časovnih intervalih;

– tp m (angl. Total Productive Maintenance) – c p v (celovito produktiv-
no vzdrževanje), optimiziranje strojne razpoložljivosti;

– c b m (angl. Condition Based Maintenance) – p v (preventivno oz. po-
gojno vzdrževanje), vzdrževanje glede na ohranjenost strojev;

– Run-to-Failure – »pot do neuspeha«;
– kombinacija vseh.

Trenutno lahko opazimo prehod s časovnega (periodično oz. preventiv-
no vzdrževanje) na napovedno oz. prediktivno vzdrževanje (napovedno
vzdrževanje je vzdrževanje takoj, ko stroj pokaže znake, da je to potreb-
no).

Storitve je mogoče strankam dostavljati na različnih ravneh, v različnih
oblikah in skozi različne odnose s strankami. Trg storitev je lahko razvr-
ščen od splošnega do zelo specifičnega: od splošnih delov storitev in proce-
sa/lahke storitve do popolnih storitev za stranke (slika 5.2). Vsaka storitev
zahteva specifično organizacijo in specifične kompetence.

i c t v dobri politiki managementa, z uporabo specifične programske
opreme in sistema, ne smemo spregledati. Npr., p da s (personal digital
assistant – osebni digitalni pomočnik) se za registracijo potrdila lahko po-
veže s sistemom, hrani interaktivno poročanje, finančni management in
pogodbe.

Posodabljanje informacij na nameščenih strojih, vključno z dostavljeni-
mi vzdrževalnimi deli, še vedno ni dobro prilagojeno nekaterim proizva-
jalcem strojev. Mnogim m s p upravljanje z dokumenti povzroča glavobol.
Dobavljeni tovarniški deli se velikokrat ne skladajo z originalnimi risbami.
Za odpoklic je pomembno vedeti, kateri strateški deli so šli v kateri stroj
(sledenje delov). Poleg tega posodobitve programske opreme niso dobro
registrirane, kar povzroča napake in celo zaustavitev strojev.

Razvoj strategije in managementa rezervnih delov lahko vodi do ustre-
znega poslovnega dobička. A-deli (splošni izdelki, se lahko kupijo povsod),
B-deli (bolj specializirani izdelki) in C-deli (lahko naročite zgolj pri proizva-
jalcu stroja). Prav tako lahko zagotovi trajen odnos s strankami in visok
model prihodkov od marže zaradi zaklenjenega sistema dostave C-delov. S
povezljivostjo izdelamo pametne stroje in rezervne dele ter tako opravimo
napovedno vzdrževanje. V prihodnjih letih bodo pametni, povezani stroji
sami in pravočasno naročili svoje rezervne dele.

Znotraj številnih m sp (malih in srednjih podjetjih), ki proizvajajo stroje,

88
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93