Page 89 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 89
Poslovne priložnosti

je vedno na zalogi drag del stroja, ki je bil izdelan že dolgo nazaj. Seznam
zastarelih delov s spremljajočo strategijo postopnega opuščanja je lahko
priložnost za prodajo novih strojev.

3.3.5 Pripevanje k socialnim in okoljskim težavam s pametnimi
tehničnimi ukrepi/rešitvami

Kot smo videli v prejšnjih poglavjih, pametna industrija odpira nove poti za
učinkovitejšo uporabo virov, kot je zmanjšanje potreb po surovih materia-
lih (npr. aditivna proizvodnja) in porabi energije (daljinsko vzdrževanje).

Pametna industrija proizvodnim podjetjem poslovne priložnosti ponuja
tudi v zvezi s socialno in z okoljsko problematiko. npr. z izboljšanjem ali za-
gotavljanjem novih (tehničnih) rešitev za obnovljivo energijo, cenovno do-
stopne medicinske pripomočke in zanesljivo mobilnost. V okviru pametne
industrije i k t, mehatronika, robotika in proizvodnja omogočajo tehnolo-
gije za reševanje večjih izzivov, s katerimi se srečuje naša družba. Nove teh-
nologije robotov, natančni sistemi gibanja in energetsko učinkovite tehni-
ke vožnje lahko konstruktivno pomagajo reševati probleme, s katerimi se
soočamo pri podnebnih spremembah (opazovanje okolja in tudi učinko-
vitejša proizvodnja), v energetiki (učinkovita konstrukcija strojev), zdra-
vstvu (nova diagnostična ali robotska intervencija), pri mobilnosti (koordi-
nirana inteligentna logistika) in varnosti (spremljanje in inteligentno pre-
prečevanje ali kontrola). Pametna industrija povrhu tega zagotavlja še, da
se te izdelke in storitve lahko učinkovito in lokalno dostavi, kar omogoča
integracijo inovacije in realizacije.

Prihajajoči modeli prihodkov, povezani s storitvizacijo, kot so »izdelki
kot storitve«, v katerih prodani izdelek ostaja v lasti proizvajalca, bodo zah-
tevali in prispevali k naprednemu in integriranemu managementu življenj-
skega cikla izdelka, vključno s ponovno uporabo, obnovo in reciklažo.

3.3.6 Pametni modeli prihodkov

Model prihodkov prikazuje, kako se vrednost, ki jo ustvari podjetje, pre-
tvori v enega ali več tokov prihodkov. Model prihodkov ni vrhunski po-
slovni model, je njegov sestavni del. Opisuje, kdo bo plačal za katero vre-
dnost in kako se zaračuna strankam in seveda stroške, ki so nastali zaradi
razvoja in doseganja te vrednosti. Model prihodkov določa ceno izdelkov
in storitev. Podjetje lahko podpira en model prihodkov (npr. cena na izde-
lek), lahko pa sprejme tudi več modelov (npr. fiksne cene za stroje in urne
postavke za vzdrževanje).

89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94