Page 91 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 91
Poslovne priložnosti

za nov model prihodkov. Ustrezni modeli prihodkov proizvodnih podjetij
so tako:

– tradicionalni model prodaje in urni računi za (dodane) storitve (me-
njalni modeli);

– izposoja, licenciranje, gostovanje (uporabni modeli);
– modeli prihodkov, ki temeljijo na merjeni porabi (dobavljajo modele);
– stranke plačajo za uporabo ali porabo izdelkov ali storitev (plačilo na

uporabo); pogosto je osnovna cena ponujena z doplačilom za upora-
bo, v obliki naročnine; predplačilo, plačilo ob odhodu ali plačilo pri
uporabi so oblike, v katerih plačate vnaprej za kredit; ta bo breme-
njen, ko bo storitev dejansko uporabljena;
– stranke plačajo za dejansko dostavljeno vrednost (izvedbeni modeli),
npr. pogodbe o delovanju strojev;
– »odpadki« kot blago, npr. oblikovno pohištvo iz predelanega lesa (po-
novna uporaba ali krožni modeli);
– zagotavljanje brezplačnih ali poceni izdelkov in storitev, medtem ko
kupci plačajo za (rezervne) dele, storitve ali nadgradnje; kot relativ-
no poceni tiskalniki z dragimi kartušami za črnilo ali plačilo dodatne
storitve Skypa in Spotifyja (začetni ali premium modeli).

Pametni modeli prihodkov kombinirajo obstoječa načela in modele z no-
vimi tehničnimi možnostmi. Z definiranjem izdelkov na drug način lahko
podjetje doda ali ustvari (nove) storitve. Pomislite na leasing, zavarovalne
ali logistične storitve. Zaradi povezljivosti izdelkov in strojev ter podat-
kov, ki jih priskrbijo, se bodo v industriji modeli prihodkov, kot so dina-
mično določanje cen, plačilo na uporabo, plačilo za neprekinjeno delovanje
ali plačilo na odobren izdelek/del, vedno pogosteje uporabljali. Način, na
katerega bo podjetje izpolnilo svojo vrednostno ponudbo izdelkov, storitev
in aplikacij (npr. plačilo za uporabo namesto nakup svetilk), je prepuščen
ustvarjalnosti podjetja samega.

3.4 Pametno inoviranje izdelkov, procesov in storitev
Borut Likar

3.4.1 Omejen čas, neomejene možnosti
Prihodnje preizkušene tržne strategije in trdno preizkušeni portfelji izdel-
kov so ustvarjeni z mešanjem dveh glavnih med seboj povezanih sil: spod-
bujanja novih tehnologij (technology push) in tržnega vleka (market pull).

91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96