Page 205 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 205
koncepti in veščine učenja klavirja

Pri pouku klavirja od 4. razreda naprej učitelji, podobno kot v nižjih
razredih, največ pozornosti namenjajo »interpretaciji glasbenih del« (M =
4,67, SD = 0,538), »razvijanju pianistične tehnike« (M = 4,41, SD = 0,711),
»učenju na pamet« (M = 4,18, SD = 0,740), »pripravam na nastop« (M =
4,15, SD = 0,846) in »učenju novih skladb« (M = 4,01, SD = 0,744). Najmanj
pozornosti namenjajo »transpoziciji« (M = 2,11, SD = 0,890), prav tako pa je
malo pozornosti deležna »improvizacija« (M = 2,20, SD = 1,040).

Rezultati kažejo, da je prisotnost improvizacije pri pouku klavirja v
slovenskih glasbenih šolah relativno majhna. Bistveno več pozornosti uči-
telji namenjajo učenju zapisanih skladb, razvijanju pianistične tehnike, in-
terpretaciji glasbenih del, učenju na pamet, pripravam na nastop, precej
manj pa ustvarjalnim dejavnostim, kot so improvizacija in kompozicija ter
tudi transpozicija in igranje po posluhu. Podatki iz preglednic 7 in 8 hkrati
potrjujejo, da večplasten pristop, ki vsebuje raznovrstna področja, vključno
z ustvarjalnimi dejavnostmi, branjem a prima vista, s transpozicijo, z giba-
njem celega telesa, v našem »konvencionalnem« pianističnem izobraževa-
nju še ni uveljavljen.

Rezultati, na podlagi izvedenega t-testa za en vzorec pri spremenljiv-
kah stopnja pozornosti, namenjena improvizaciji v razredih od 1. do 3., in
stopnja pozornosti, namenjena improvizaciji od 4. razreda naprej, so potr-
dili hipotezo H1, torej da redno in sistematično vključevanje improvizacije
v pouk klavirja v glasbeni šoli ni uveljavljena praksa.

Preglednica 9: Povprečna stopnja pozornosti, ki jo učitelji pri pouku klavirja
namenjajo improvizaciji

Improvizacija (sprotno izmišljanje) (od 1. do 3. N Mp
razreda) 94 2,38 0,000
Improvizacija (sprotno izmišljanje) (od 4. razre- 92 2,20 0,000
da naprej)

Povprečna stopnja pozornosti, namenjene improvizaciji (sprotno iz-
mišljanje), je pri pouku klavirja od 1. do 3. razreda znašala 2,38, kar pome-
ni, da se ta ocena najbolj približa oceni 2. Rezultat kaže, da improvizaciji od
1. do 3. razreda učitelji posvečajo malo pozornosti. Pri oceni pozornosti, ki
jo učitelji improvizaciji namenjajo od 4. razreda naprej, je povprečna ocena
učiteljev znašala 2,20, kar pomeni, da je te pozornosti še za malenkost manj

203
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210