Page 208 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 208
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Rezultati so pokazali, da se večini učiteljev, 59,1 %, vključevanje im-
provizacije v pouk klavirja zdi pomembno, 25,8 % celo zelo pomembno,
nobeden izmed vprašanih ne meni, da improvizacija sploh ni pomembna,
in le 1,1 % jih meni, da ni pomembna. Učitelji improvizaciji torej pripisuje-
jo pomembno vlogo, kljub temu da ji, kot kažejo rezultati preglednic 6 in 7,
ne posvečajo veliko pozornosti in da jo večinoma vključujejo le redko ter
naključno.

Podrobneje smo preučili tudi mnenje učiteljev o pomenu improvizaci-
je za določene dejavnike.

Preglednica 14: Pomembnost vključevanja improvizacije v pouk klavirja
za naštete dejavnike

Dejavniki N M SD
Konceptualno razumevanje glasbe 94 3,81 0,833
Razvijanje sposobnosti ustvarjalnega mišljenja 95 4,47 0,543
Večje spoštovanje glasbene ustvarjalnosti 94 3,99 0,886
Boljša priprava za interpretacijo zapisanih skladb 95 3,80 0,906
Večje razumevanje različnih glasbenih tradicij, ki kot
temeljno vodilo vključujejo improvizacijo 95 4,01 0,792
Sproščenost pri učnih urah
Sproščenost pri nastopih 95 3,77 1,056
Spodbujanje želje po glasbenem izražanju in veselja do 95 3,86 0,952
njega
Neodvisnost od zapisanega notnega gradiva 95 4,23 0,764
Zaupanje v lastne ustvarjalne sposobnosti
95 4,07 0,970
95 4,31 0,839

Rezultati kažejo, da se učiteljem vključevanje improvizacije zdi po-
membno za vse naštete dejavnike, saj se povprečne ocene gibajo od 3,77
navzgor. Najpomembnejše pa se jim vključevanje improvizacije zdi za »raz-
vijanje sposobnosti ustvarjalnega mišljenja« (M = 4,47, SD = 0,543). Učitelji
torej menijo, da je vključevanje improvizacije v pouk klavirja pomembno
za številne dejavnike glasbenega udejstvovanja. To sovpada z mnenjem in
ugotovitvami raziskovalcev, da je improvizacija pomembna za razvijanje
domišljije in ustvarjalnosti učencev, za osvobajanje odvisnosti od notnega
teksta, za spodbujanje učencev k poslušanju in učenju novih zvočnih mož-
nosti klavirja, za omogočanje spontanega in zadovoljujočega stika z inštru-

206
   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213