Page 207 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 207
koncepti in veščine učenja klavirja

Učitelji torej improvizacijo v pouk klavirja vključujejo, a večinoma
redko in naključno. To lahko povežemo z njihovim večinskim mnenjem,
da je v glasbenoizobraževalnem sistemu improvizaciji namenjenega malo
poudarka, kar smo prav tako preverili.

Preglednica 12: Ocena poudarka, ki je v glasbenoizobraževalnem sistemu
namenjen improvizaciji

Poudarek, ki je v glasbenoizobraževalnem sistemu namenjen improvizaciji f %

Improvizaciji se ne daje nobenega poudarka. 31 33,70
Improvizaciji se daje majhen poudarek. 49 53,26
Improvizaciji se ne daje niti velikega niti majhnega poudarka. 9 9,78
Improvizaciji se daje velik poudarek. 2 2,17
Improvizaciji se daje izjemno velik poudarek. 1 1,09
SKUPAJ 92 100,0

Več kot polovica učiteljev, 53,3 %, je odgovorila, da je improvizaciji v
glasbenoizobraževalnem sistemu namenjen majhen poudarek. Le 2,2 % jih
je menilo, da je improvizacija deležna velikega poudarka, 1,1 % pa, da ji je
namenjen izjemno velik poudarek. Večina učiteljev torej ocenjuje, da im-
provizacija v glasbenoizobraževalnem sistemu nima pomembnega mesta,
kar smo tudi pričakovali.

Kljub temu pa nas je zanimalo mnenje učiteljev o tem, kako po-
membno bi bilo vključevati improvizacijo. Zanimivo je, da se večini to zdi
pomembno.

Preglednica 13: Pomembnost vključevanja improvizacije v pouk klavirja

Pomembnost vključevanja improvizacije v pouk klavirja f%
Sploh ni pomembno 0 0,0
Ni pomembno 1 1,1
Ni niti pomembno niti nepomembno 13 14,0
Je pomembno 55 59,1
Je zelo pomembno 24 25,8
SKUPAJ 93 100,0

205
   202   203   204   205   206   207   208   209   210   211   212