Page 209 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 209
koncepti in veščine učenja klavirja

mentom in glasbo (Bačlija Sušić, 20212). Glasbeniki, ki jih vzgajajo ob im-
provizaciji, naj bi imeli bolje razvite sposobnosti glasbenega mišljenja in
globljega razumevanja glasbe ter naj bi bili bolje pripravljeni za interpreta-
cijo notnega zapisa. Pridobili naj bi globlje razumevanje glasbenega doga-
janja in večje spoštovanje do glasbene ustvarjalnosti, prav tako naj bi lažje
razumeli različne glasbene tradicije (Sawyer, 2007).

Preučili smo tudi stopnje strinjanja učiteljev o pomenu vključevanja
improvizacije za učenčev razvoj na posameznih področjih.

Preglednica 15: Stopnje strinjanja o pomenu vključevanja improvizacije
za učenčev razvoj na posameznih področjih

Področja N M SD
Razvijanje večje svobode v glasbenem izražanju 94 4,14 0,811
Razvijanje spontanosti v glasbenem izražanju 95 4,28 0,767
Spodbujanje avtentičnosti v glasbenem izražanju 95 3,99 0,917
Spodbujanje izražanja občutenj, idej, doživetij skozi
glasbeno izražanje 94 4,13 0,942

Podpiranje razvoja glasbenega spomina 95 3,91 1,022

Podpiranje razvoja slušne pozornosti 95 4,17 0,821

Spodbujanje motivacije za vadenje 94 3,64 0,960

Podpiranje razvoja tehničnih sposobnosti 94 3,24 0,991

Podpiranje razvoja interpretativnih sposobnosti 93 3,85 0,920
Omogočanje pridobivanja znanja skozi praktično 95 3,95 0,892
izkušnjo 95 3,99 0,893
Spodbujanje ustvarjalnosti tudi na drugih področjih
učenja in delovanja

Rezultati kažejo, da se učitelji v veliki meri strinjajo s trditvijo, da
improvizacija spodbuja, podpira, razvija in omogoča pomembna pod-
ročja glasbenega izražanja, še posebno »slušno pozornost« (M = 4,17, SD
= 0,821) in »spontanost glasbenega izražanja« (M = 4,28, SD = 0,767). Ti
sta v izključno k notnemu zapisu usmerjenem kurikulumu lahko zapos-
tavljeni. Anketirani učitelji se prav tako strinjajo s trditvijo, da improviza-
cija spodbuja ustvarjalnost tudi na drugih področjih učenja in delovanja.

207
   204   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214