Page 210 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 210
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Bačlija Sušićeva (2012, str. 12) prav tako ugotavlja, da »vsaka oblika učenče-
ve ustvarjalne dejavnosti in kreiranja nečesa novega, originalnega, osebne-
ga, zelo pozitivno vpliva na otrokov glasbeni ter splošni ustvarjalni razvoj.
[…] Redno ustvarjanje glasbe z improvizacijo pozitivno vpliva na otrokovo
in učiteljevo motivacijo ter s tem na napredek na različnih dimenzijah raz-
sežnostih učnega procesa.«

Tudi odgovori učiteljev na odprto vprašanje o njihovih izkušnjah pri
vključevanju improvizacije v pouk klavirja kažejo na njihovo večinsko nak-
lonjenost in pozitivne izkušnje z vključevanjem improvizacije v pouk kla-
virja. Navajajo pa popestritev pouka, užitek, veselje, sproščenost, boljše ra-
zumevanje in usvajanje učne snovi, učinkovitost štiriročnih improvizacij z
ostinatno spremljavo, večji kontakt z lastno ustvarjalnostjo in z inštrumen-
tom, svobodo lastnega ustvarjanja, domišljijo, spoštovanje ustvarjalnosti,
odsotnost strahu, vsestranski razvoj glasbenika. Učitelji torej improviza-
ciji nedvomno pripisujejo pomembno vlogo in imajo z njenim vključeva-
njem tudi pozitivne izkušnje. Tako se sprašujemo, kakšni so razlogi, da ji
posvečajo malo pozornosti pri pouku, in zakaj jo vključujejo le redko in
nesistematično.

Razloge smo podrobneje raziskali.

Preglednica 16: Razlogi, ki učiteljem klavirja otežujejo ali onemogočajo
redno vključevanje improvizacije v klavirski pouk

Razlogi N M SD
Pomanjkanje časa na učnih urah 95 3,96 1,100
Prezahteven učni program 95 2,78 1,265
Pomanjkanje učiteljevega znanja o improvizaciji 94 3,99 0,898
Pomanjkanje učiteljeve prakse improviziranja 95 4,15 0,850
Pomanjkanje ustreznih didaktičnih gradiv 95 3,84 1,024
za vključevanje improvizacije
Pomanjkanje učenčevega zanimanja 94 3,05 1,071
za improvizacijo
Učni načrt, ki improvizacije ne obravnava 95 3,84 1,024
enakovredno drugim učnim vsebinam

208
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215