Page 211 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 211
koncepti in veščine učenja klavirja
Napomembnejši razlog, ki otežuje ali onemogoča redno vključeva-
nje improvizacije v klavirski pouk, je po mnenju učiteljev »pomanjka-
nje učiteljeve prakse improviziranja« (M = 4,15, SD = 0,850), temu pa sle-
dita »pomanjkanje učiteljevega znanja o improvizaciji« (M = 3,99, SD =
0,898) in »pomanjkanje časa na učnih urah« (M = 3,96, SD = 1,10). Najmanj
pomemben razlog učitelji vidijo v »prezahtevnem učnem programu« (M =
2,78, SD = 1,265).
Kot pomemben razlog se je pokazal pomanjkanje časa na učnih urah,
kar smo tudi predvidevali in preučili.
Preglednica 17: Mnenje učiteljev o tem, ali imajo dovolj časa za vključevanje
improvizacije na učnih urah
Na voljo je dovolj časa za vključevanje improvizacije na učnih urah f %
Da 15 16,31
Da, a le v nižjih razredih 19 20,65
Ne vem 5 5,43
Ne 53 57,61
SKUPAJ 92 100,0
Večina vprašanih učiteljev, 57,6 %, meni, da časa ni dovolj, 20,7 % pa
jih je prepričanih, da ga je dovolj, vendar le v nižjih razredih. Pomanjkanje
časa je torej pomemben vzrok za redko in nesistematično vključevanje im-
provizacije v pouk klavirja. To lahko povežemo s posvečanjem učiteljske
pozornosti preteženo branju skladb in tehnično-muzikalnemu izdelova-
nju; tako za improvizacijo in morebitne druge dejavnosti ne ostane dovolj
časa. V višjih razredih, kjer so programi obsežnejši, je to še očitneje.
Izvedeni test hi-kvadrat je pokazal statistično pomembno povezanost
med spremenljivkama »pomanjkanje časa na učnih urah« in »pogostost
vključevanja improvizacije v pouk klavirja«.
209
Napomembnejši razlog, ki otežuje ali onemogoča redno vključeva-
nje improvizacije v klavirski pouk, je po mnenju učiteljev »pomanjka-
nje učiteljeve prakse improviziranja« (M = 4,15, SD = 0,850), temu pa sle-
dita »pomanjkanje učiteljevega znanja o improvizaciji« (M = 3,99, SD =
0,898) in »pomanjkanje časa na učnih urah« (M = 3,96, SD = 1,10). Najmanj
pomemben razlog učitelji vidijo v »prezahtevnem učnem programu« (M =
2,78, SD = 1,265).
Kot pomemben razlog se je pokazal pomanjkanje časa na učnih urah,
kar smo tudi predvidevali in preučili.
Preglednica 17: Mnenje učiteljev o tem, ali imajo dovolj časa za vključevanje
improvizacije na učnih urah
Na voljo je dovolj časa za vključevanje improvizacije na učnih urah f %
Da 15 16,31
Da, a le v nižjih razredih 19 20,65
Ne vem 5 5,43
Ne 53 57,61
SKUPAJ 92 100,0
Večina vprašanih učiteljev, 57,6 %, meni, da časa ni dovolj, 20,7 % pa
jih je prepričanih, da ga je dovolj, vendar le v nižjih razredih. Pomanjkanje
časa je torej pomemben vzrok za redko in nesistematično vključevanje im-
provizacije v pouk klavirja. To lahko povežemo s posvečanjem učiteljske
pozornosti preteženo branju skladb in tehnično-muzikalnemu izdelova-
nju; tako za improvizacijo in morebitne druge dejavnosti ne ostane dovolj
časa. V višjih razredih, kjer so programi obsežnejši, je to še očitneje.
Izvedeni test hi-kvadrat je pokazal statistično pomembno povezanost
med spremenljivkama »pomanjkanje časa na učnih urah« in »pogostost
vključevanja improvizacije v pouk klavirja«.
209