Page 212 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 212
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja
Preglednica 18: Povezanost med spremenljivkama »pomanjkanje časa
na učnih urah« in »pogostost vključevanja improvizacije v pouk klavirja«
Pogostost vključevanja improvizacije Skupaj
v pouk klavirja
14,9
Nikoli Včasih Redno 5,3
79,8
Se ne strinjajo % 8,5 5,3 1,1 100
Nevtralni %
Pomanjkanje časa Se strinjajo % 2,1 0,0 3,2
na učnih urah %
Skupaj 48,9 22,3 8,5
59,6 27,7 12,8
Večina učiteljev, 79,8 %, ki se strinja glede pomanjkanja časa na učnih
urah, je tudi izrazila, da improvizacije nikoli ne vključujejo v pouk klavir-
ja. Vrednost signifikance znaša 0,022 (p < 0,05), kar pomeni, da obstaja sta-
tistično pomembna povezanost med pomanjkanjem časa na učnih urah in
pogostostjo vključevanja improvizacije v pouk klavirja. Na podlagi rezul-
tatov smo hipotezo H2, da učitelji improvizacije v pouk klavirja ne vključu-
jejo zaradi pomanjkanja časa na učnih urah, tudi potrdili.
Rezultati preglednice 15 pa kažejo, da je še pomembnejši razlog od po-
manjkanja časa na učnih urah, pomanjkanje učiteljeve prakse in znanja
improviziranja.
Oboje smo podrobneje preučili.
Preglednica 19: Povezanost med spremenljivkama »pomanjkanje
učiteljevega znanja o improvizaciji« in »pogostost vključevanja
improvizacije v pouk klavirja«
Pogostost vključevanja Skupaj
improvizacije v pouk klavirja
Nikoli Včasih Redno
Se ne strinjajo % 5,4 4,3 1,1 10,8
Neopredeljeni %
Pomanjkanje učiteljevega Se strinjajo % 3,2 0,0 2,2 5,4
znanja o improvizaciji
50,5 23,7 9,7 83,9
Skupaj % 59,1 28,0 12,9 100
Tako učitelji, ki menijo, da imajo pomanjkljivo znanje o improvizaci-
ji, kot tisti, ki se ne strinjajo s to trditvijo ali so neopredeljeni, najpogosteje
210
Preglednica 18: Povezanost med spremenljivkama »pomanjkanje časa
na učnih urah« in »pogostost vključevanja improvizacije v pouk klavirja«
Pogostost vključevanja improvizacije Skupaj
v pouk klavirja
14,9
Nikoli Včasih Redno 5,3
79,8
Se ne strinjajo % 8,5 5,3 1,1 100
Nevtralni %
Pomanjkanje časa Se strinjajo % 2,1 0,0 3,2
na učnih urah %
Skupaj 48,9 22,3 8,5
59,6 27,7 12,8
Večina učiteljev, 79,8 %, ki se strinja glede pomanjkanja časa na učnih
urah, je tudi izrazila, da improvizacije nikoli ne vključujejo v pouk klavir-
ja. Vrednost signifikance znaša 0,022 (p < 0,05), kar pomeni, da obstaja sta-
tistično pomembna povezanost med pomanjkanjem časa na učnih urah in
pogostostjo vključevanja improvizacije v pouk klavirja. Na podlagi rezul-
tatov smo hipotezo H2, da učitelji improvizacije v pouk klavirja ne vključu-
jejo zaradi pomanjkanja časa na učnih urah, tudi potrdili.
Rezultati preglednice 15 pa kažejo, da je še pomembnejši razlog od po-
manjkanja časa na učnih urah, pomanjkanje učiteljeve prakse in znanja
improviziranja.
Oboje smo podrobneje preučili.
Preglednica 19: Povezanost med spremenljivkama »pomanjkanje
učiteljevega znanja o improvizaciji« in »pogostost vključevanja
improvizacije v pouk klavirja«
Pogostost vključevanja Skupaj
improvizacije v pouk klavirja
Nikoli Včasih Redno
Se ne strinjajo % 5,4 4,3 1,1 10,8
Neopredeljeni %
Pomanjkanje učiteljevega Se strinjajo % 3,2 0,0 2,2 5,4
znanja o improvizaciji
50,5 23,7 9,7 83,9
Skupaj % 59,1 28,0 12,9 100
Tako učitelji, ki menijo, da imajo pomanjkljivo znanje o improvizaci-
ji, kot tisti, ki se ne strinjajo s to trditvijo ali so neopredeljeni, najpogosteje
210