Page 213 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 213
koncepti in veščine učenja klavirja

izražajo mnenje, da improvizacije nikoli ne vključujejo v pouk klavirja. Na
podlagi teh rezultatov ne moremo reči, da obstaja povezanost med pomanj-
kanjem znanja in pogostostjo vključevanja improvizacije v pouk klavirja.
Vrednost signifikance znaša 0,277 (p > 0,05). Tako razlika med spremen-
ljivkama »pomanjkanje učiteljevega znanja o improvizaciji« in »pogostost
vključevanja improvizacije v pouk klavirja« ni statistično pomembna.

Preglednica 20: Povezanost med spremenljivkama »pomanjkanje učiteljeve
prakse improviziranja« in »pogostost vključevanja improvizacije v pouk
klavirja«

Pogostost vključevanja Skupaj
improvizacije v pouk klavirja
Nikoli Včasih Redno

Se ne strinjajo % 1,1 5,3 1,1 7,4
Neopredeljeni
Pomanjkanje učiteljeve Se strinjajo % 4,3 0,0 0,0 4,3
prakse improviziranja
Skupaj % 54,3 22,3 11,7 88,3

% 59,6 27,7 12,8 100

Učitelji, ki se ne strinjajo s trditvijo, da imajo premalo prakse impro-
viziranja, so najpogosteje izrazili mnenje, da včasih vključujejo improviza-
cijo v pouk klavirja. Tako neopredeljeni glede pomanjkanja prakse impro-
viziranja in tisti, ki se strinjajo, da jim prakse improviziranja primanjkuje,
pa so v večini mnenja, da improvizacije nikoli ne vključujejo v pouk klavir-
ja. Tako obstaja povezanost med pomanjkanjem učiteljeve prakse improvi-
ziranja in pogostostjo vključevanja improvizacije v pouk klavirja. Vrednost
signifikance znaša 0,037 (p < 0,05). S tem je povezanost med spremenljivka-
ma »pomanjkanje učiteljeve prakse improviziranja« in »pogostost vključe-
vanja improvizacije v pouk klavirja« statistično pomembna.

Hipoteza H3, da učitelji improvizacije ne vključujejo v pouk klavir-
ja zaradi pomanjkanja improvizacijskega znanja in prakse, je tako le delno
potrjena, kajti obstaja statistično pomembna povezanost med pomanjka-
njem učiteljeve prakse improviziranja in pogostostjo vključevanja improvi-
zacije v pouk klavirja, ne obstaja pa statistično pomembna povezanost med
pomanjkanjem učiteljevega znanja o improvizaciji in pogostostjo vključe-
vanja improvizacije v pouk klavirja. Kot kaže, se sama praksa improvizaci-
je za njeno udejanjanje pri pouku klavirja učiteljem zdi pomembnejša kot
znanje. S tem se tudi nakazuje pomen konkretnih praktičnih primerov,

211
   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218