Page 216 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 216
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

– Ustvari improvizacijo o poskočnem zajčku (staccato) in mehki
muci (legato).

– Ustvari petprstno vajo za ogrevanje in jo transponiraj.
– Ustvari improvizacijo o mirnem jezeru ali viharni noči na morju.
– Ustvari improvizacijo, ki vsebuje pavze. Kakšen bo naslov?
– Ustvari improvizacijo, ki vsebuje intervale terc – sozvočne in ra-

zložene. Kakšen bo naslov?
– Ustvari frazi vprašanja in odgovora in ju transponiraj.
– Ustvari improvizacijo s skoki staccato in mehkimi skoki (s peda-

lom). Kakšen bo naslov?

5.5.3 Improvizacija po črnih tipkah
Ob spoznavanju klavirske topografije se ponudijo možnosti improvizaci-
je po črnih tipkah. Pri tem lahko učitelj igra ostinatne spremljave, učenec
pa si izmišljuje svoje melodije. Pentatonika je zelo primerna za začetne im-
provizacije, saj ob ustrezni spremljavi ne pride do disonanc, hkrati pa po-
nuja skoraj neomejene možnosti ustvarjanja; omejitev je le ta, da se igra po
črnih tipkah.

Primer 79: Učiteljevi spremljavi z različnim značajem za učenčeve
improvizacije po črnih tipkah

{&bbbbbb°™™44 Œ PONAVLJAJ
? bbbbbb ¢™™44 ˙˙
œœ œœ œœ œœ œœ ™™ ü Œ œœ œœ œœZNOVA IN ZNOVA
ZAKLJUČEK

œœ œœ œœ œœ Œ œœ ∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏ wwww
˙˙ ww
˙˙ ˙˙ ™™ † ˙˙ ˙˙

{&bbbbbb°™™43 Œ œœ. œœ. œœ. ∏∏∏∏∏œœ. ˙˙˙˙Œ œœœ. œœœ. œœœ.PONAVLJAJ
? bbbbbb ¢™™43 ˙˙™™ ˙˙ ™™ ˙˙ ™™
œœœ. ˙˙˙ ™™ ü ˙˙˙˙ ™™™™ZNOVA IN ZNOVA ZAKLJUČEK
˙˙™™ ™™ † ˙˙™™
∏∏∏∏
∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏∏

Učitelj in učenec naj se dogovorita za različne značaje, čustva ali raz-
položenja, ki jih bosta izražala skozi improvizacije. Ob tem je zelo po-
membna učiteljeva občutljivost za učenčevo trenutno stanje, potrebe, saj
lahko le na ta način z učencem vzpostavi stik in tako ustvari pogoje za nje-
gov občutek varnosti. Če ima učenec občutek, da je slišan, da ga učitelj ra-
zume, da se zanj resnično zanima, se v njem poveča želja po ustvarjanju,
po komunikaciji skozi glasbo in lahko razvija raznolike, bogate improvi-

214
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221