Page 217 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 217
koncepti in veščine učenja klavirja

zacije, ki občutno presegajo njegovo trenutno teoretično znanje ter razu-
mevanje glasbenih elementov, ki jih uporablja. Učenec najprej samo dob-
ro posluša učiteljevo spremljavo, da prepozna tempo in vzdušje, nato začne
improvizirati.

Učitelj mora spremljave nekajkrat ponoviti, da se učenčeve improviza-
cije razvijejo. Prav tako lahko eksperimentira z dinamiko, agogiko in arti-
kulacijo; kontrasti pritegnejo učenčevo pozornost. Večina učencev posluša
in se nemudoma prilagodi. Prav tako je enako spremljavo dobro ponavlja-
ti na več zaporednih urah klavirja, da postane učencem domača, udobna in
si upajo raziskovati ter preizkušati zmeraj več.

5.5.4 Ponavljanje motivov
Za razvoj improvizacije je potrebno širjenje znanja, kajti čim širše je znanje,
poznavanje glasbenega jezika in stila, v katerem želimo improvizirati, tem
večje so možnosti izbire. Tako lahko učitelj igra preproste in postopoma
vedno težje motive, ki jih učenci ponavljajo in s tem polnijo svojo »glasbe-
no knjižnico« ali bazo znanja, od koder bodo črpali ideje za improvizacije.
Zato je dobro, da so motivi ritmično, melodično, dinamično, artikulacijsko
raznovrstni. To je tudi odličen način za razvoj slušnega zavedanja. Pri sku-
pinskem pouku lahko učenci motive igrajo drug drugemu.

Primer 80: Najpreprostejše ponavljanje motivov v poziciji sredinskega C

{& 42 učitelj/učiteljica učenec/učenka simile œŒ œœ œŒ

œœ œŒ œœ œŒ œœ

? 42 ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑

?œ œ{& ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑ ∑œŒ œœ œŒ œœ œ œœ œ
Œ Œ

Igranje odmevov je lahko ena od ustvarjalnih variacij ponavljanja
motivov.

215
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222