Page 219 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 219
koncepti in veščine učenja klavirja

pozicijah, ko spoznavajo lestvice, pa tudi v različnih tonalitetah, v celo-
tonski lestvici, lahko uporabijo le akordične tone ipd. Prav tako kot rit-
mično vprašanje in odgovor je tudi ritmično-melodično »odgovarjanje« v
prvih poskusih pogosto svobodnejše. A ob redni vaji, 2–3 minute na vsaki
učni uri, kmalu brez težav igrajo 8- ali 16-taktno periodo. Učenci jo neza-
vedno začutijo in na koncu ustrezno zaključijo, vzporedno z razvojem ob-
čutka za tonalnost. To podpira tudi muzikalnejše igranje fraz v zapisanih
skladbah.

Primer 83: Učenec improvizira odgovore na dana vprašanja
s kvintakordi in nadaljuje z novimi vprašanji in odgovori6

{& 44 œœœ œœœ œœœ œœœ œœœ œœœ œœœ œœœ œœœ œœœ µ
˙˙ µ
? 44 ˙ ˙ø ˙ ˙ ˙ ˙
° ø simile

{&68 Œ™ œ œ œ Œ™ œœœ ™™™ Œ™ œ œ œ Œ™ œœœ™™™ µ

? 68 œ œ œ Œ™ œ œ œ Œ™ œ œ œ Œ™ ˙˙˙ ™™™ µ

° ø simile

{& 43 œœ œ Œ œœ œ œœ œ Ó œœ œ Œ œœ œ œœ œ Ó µ
? 43 Œ œœ œ Œ Œ œœ œ œœ
° øsimile Œ œœ œ Œ Œ œœ œ œœ µ

6 Črte nad notnimi sistemi so namenjene naslovom, ki si jih izmisli učenec.

217
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224