Page 220 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 220
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

Lahko dodamo igranje ritmično-melodičnih vprašanj in odgovorov
tudi na besedilo, ki ga pojemo ob hkratnem igranju. Uporabimo lahko raz-
lične izštevanke ali pa preprosto vsakdanje besedilo kot »Kako je bilo danes
v šoli?« In odgovor: »Hvala, prav lepo.«

Sčasoma lahko samostojno igrajo tako vprašanja kot odgovore in na-
dalje melodijam dodajajo tudi spremljave: sozvočne kvinte, akorde, osti-
natne spremljave itd.

5.5.6 Improvizacija v različnih tonalitetah

Večina učbenikov se v prvem letu poslužuje petprstnih pozicij, ki so lahko
izvrstno izhodišče za igranje improvizacij na učiteljevo spremljavo, ki lah-
ko izhaja iz določene harmonske kadence. Ob harmonski spremljavi lah-
ko učenci svobodno iščejo ustrezne melodije, take, ki sovpadajo z njiho-
vim občutkom za lepoto in resnico glasbenega izražanja, in na ta način tudi
poslušajo ter sčasoma bolj ali manj zavedno prepoznavajo tonalne funkcije,
ki se jih bodo kasneje tudi teoretično učili. Pri spremljavah je treba biti po-
zoren, da ne pride do prepogostih disonanc, ki nekatere učence, še posebej
tiste, ki imajo že dobro razvit občutek za tonalnost, zmoti.

Nekateri učenci ob prvih poskusih uporabljajo samo dolga tonska tra-
janja; v tem primeru jih skušamo spodbuditi k uporabi raznolikih tonskih
trajanj, ritmičnih elementov, dobro pa je pred melodičnimi improvizaci-
jami narediti kratek uvod z zgoraj omenjenim ritmičnim vprašanjem ter
odgovorom.

Včasih učenci tudi samo nizajo tone enega za drugim, brez želje po is-
kanju lepih melodij, lastnega izraza. V tem primeru se je dobro vrniti na
ponavljanje motivov, igranje vprašanj in odgovorov, veliko peti in igrati po
posluhu, da bodo ob širjenju glasbenega znanja lahko našli svoj lastni glas-
beni izraz.

Primer 84: Učiteljeva spremljava za učenčevo improvizacijo
v petprstni poziciji v C-duru

. . Œœœ. . . . .X-KRAT .ZADNJIČ
?D.42R. Œ œœ Œœœ Œœœ Œ œœ Œœœ Œœœ œ˙˙
œ Œ Œ Œ Œ œŒ Œ Œ œ ™™ Œ œœœ ˙˙˙
œ œ œ œ œ œ
L. R. ..

218
   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225