Page 159 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 159
Mnenja strokovnih delavcev v vrtcu o medpodročnem povezovanju

glasbenih vsebin in na metodah, ki temeljijo na otroški igri. Igro kot dejav-
nost otrok upoštevamo pri načrtovanju različnih glasbenih dejavnosti – iz-
vajanja, poslušanja in ustvarjanja glasbe – ter pri razvoju glasbenih sposob-
nosti, spretnosti in znanj. Vse to pa omogoča integracijo različnih področij
dejavnosti medpodročnega povezovanja z namenom otrokovega razvoja in
učenja.

Kot zapiše S. Kranjc (2008), so v Kurikulumu za vrtce (Ministrstvo za šolstvo
in šport 1999) prepoznavni temeljna načela in cilji predšolske vzgoje kot tudi
spoznanja, da otrok svet dojema in razume celostno, da se razvija in uči v ak-
tivni povezavi s svojima socialnim in fizičnim okoljem, da v vrtcu v interakciji
z vrstniki in odraslimi razvija svojo lastno družbenost ter individualnost, zato
je potrebno posamezna kurikularna področja med seboj povezovati. Seveda
pa je izrednega pomena, katere didaktične poti in strategije pri tovrstnem
povezovanju uberemo, še posebno, ker nam jih kurikulum posebej ne po-
nuja. Zdi se, da je potrebno na novo razmisliti o ključnih konceptih medpo-
dročnega povezovanja v vrtcu, ki bi upoštevalo integriteto posameznih ku-
rikularnih področij in jih hkrati povezalo v celoto. V ta namen smo opravili
raziskavo, katere izsledke bomo predstavili v nadaljevanju.

Namen in cilji raziskave
Namen raziskave je bralcem prispevka predstaviti praktične dejavnosti med-
področnega povezovanja jezika, narave, gibanja in glasbe v prvem staro-
stnem obdobju, njen cilj pa je bil preučiti mnenja strokovnih delavcev v vrtcu
o možnosti medpodročnega povezovanja v prvem starostnem obdobju.

Raziskovalna vprašanja
Zastavili smo si naslednja raziskovalna vprašanja:

1. Kakšna je afiniteta strokovnih delavcev v vrtcu do jezika, narave, giba-
nja in glasbe?

2. Kakšna so mnenja in prepričanja strokovnih delavcev v vrtcu do kuri-
kularnih področij jezik, narava, gibanje in glasba?

3. Kakšna so mnenja in prepričanja strokovnih delavcev v vrtcu do med-
področnega povezovanja?

Raziskovalne metode
Izvedli smo neeksperimentalno kvantitativno raziskavo, v kateri sta prevla-
dovali deskriptivna in kavzalna neeksperimentalna metoda empiričnega pe-
dagoškega raziskovanja.

159
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164