Page 160 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 160
bara Baloh, Petra Furlan, Giuliana Jelovčan in Bojana Kralj

Raziskovalni vzorec
Raziskava temelji na neslučajnostnemu, priložnostno izbranemu vzorcu. So-
delovalo je 42 strokovnih delavk, zaposlenih v vzgojno-izobraževalnem za-
vodu.

Pripomočki
V naš namen smo razvili anketni vprašalnik, ki je bil vsebinsko razdeljen na 3
sklope. V prvem sklopu smo pridobili podatke o letih delovne dobe anketi-
rancev ter mnenje o usposobljenosti za delo v prvi oz. drugi starostni skupini.
Udeleženci so odgovor podali na zaprto vprašanje in ga pojasnili. V drugem
sklopu vprašalnika so udeleženci ocenili svojo afiniteto do vseh kurikularnih
področij (gibanje, jezik, umetnost, družba, narava, matematika) s pomočjo
lestvice (1 – najmanj mi je všeč, 5 – najbolj mi je všeč). V tretjem sklopu smo
želeli izvedeti, kakšno je njihovo mnenje o povezovanju različnih kurikular-
nih področij. Trditve so vključevale pravilne in napačne predstave o medpo-
dročnem povezovanju, ki izhajajo iz praktičnih izkušenj strokovnjakov. Ude-
leženci so svoje mnenje ocenili na štiristopenjski lestvici stališč (1 – se sploh
ne strinjam, 2 – se ne strinjam, 3 – se strinjam, 4 – se popolnoma strinjam).
Možnost odgovora »niti se ne strinjam, niti se strinjam« smo namenoma iz-
pustili, s čimer smo želeli doseči bolj reflektirane odgovore.

Postopek zbiranja in obdelave podatkov
Zbiranje podatkov je potekalo v januarju 2019. Anketiranci so bili predho-
dno obveščeni o raziskavi in njenem namenu. Reševanje vprašalnikov je bilo
prostovoljno. Udeleženci so vprašalnik reševali približno 15 minut, po metodi
papir – svinčnik. Zagotovili smo anonimnost pridobljenih podatkov, anketne
vprašalnike so reševali samostojno.

Rezultati in razprava
V raziskavo smo zajeli 42 strokovnih delavcev, zaposlenih v vrtcu, z različno
dolgo delovno dobo, kar je prikazano v preglednici 1. Dolžina delovne dobe
največ udeležencev je bila več kot 20 let.

Posebej nas je zanimalo, kakšno je v zajetem številu vprašanih število stro-
kovnih delavcev, ki so zaposleni v prvem starostnem obdobju, kar prikazu-
jemo v preglednici 2.

Največ zaposlenih z delovno dobo od 0–5 let se je odločilo, da se čutijo bolj
usposobljene za delo v drugi starostni skupini, kar za načrtovalce programov
višješolskega študijskega programa Vzgojitelj pomeni izziv, da ponovno pre-
mislijo o vsebinah študijskih programov. Zaposleni več kot 20 let so navajali,

160
   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164   165