Page 175 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 175
Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok

nimi izkušnjami, ki sta zaposleni v dveh različnih vrtcih na območju primor-
ske statistične regije. V tej statistični regiji naj bila zagotovljena dva CZO.

S svetovalnima delavkama smo izvedli polsturkturirani intervju. Ključna
vprašanja smo predhodno oblikovali, pri čemer smo izhajali iz raziskovalnih
vprašanj. Vnaprej smo ju prosili za dovoljenje za snemanje intervjuja. Takoj po
končanem intervjuju smo naredili transkripcijo zvočnih podatkov. Sledila je
kvalitativna obdelava podatkov s programsko opremo Atlas.ti. Podatke smo
kodirali ter oblikovali pojme, ki smo jih združili v kategorije. Z analizo sopojav-
nosti smo znotraj kategorij med posameznimi pojmi iskali povezave. Slednje
nam je omogočilo razuvanje ne le, kako se pojmi med seboj (kvalitativno)
povezujejo, temveč tudi, kako se medsebojno prepletajo.

Rezultati z razpravo
S kvalitativno obdelavo podatkov smo prepoznali 12 pojmov, ki smo jih zdru-
žili v štiri kategorije, in sicer (1) razumevanje pomena ZO, (2) pogoji za uresni-
čevanje ZO, (3) prednosti ZOPOPP in (4) izzivi uresničevanja ZOPOPP (pregle-
dnica 1). Prva kategorija vsebuje le en pojem, ki smo ga poimenovali pomen
zgodnje obravnave. Druga kategorija vsebuje dva pojma, to sta nezadostni
pogoji za uresničevanje ZOPOPP in nejasnosti glede uresničevanja ZOPOPP.
V tretjo kategorijo smo združili pet pojmov, ti so aktivno vključevanje star-
šev otrok s posebnimi potrebami, pomoč in podpora staršem otrok s poseb-
nimi potrebami, zagotavljanje celostne obravnave in zagotavljanje pravoča-
sne obravnave. Četrta in zadnja kategorija pa združuje štiri pojme, to so izzivi
sodelovanja z različnimi akterji, pomen varnega okolja, usmerjenost v zdra-
vstveno obravnavo in vloga socialnih delavk v ZO. Najpogosteje so bili ome-
njeni pojmi vloga svetovalnih delavk v ZO (17), izzivi sodelovanja z različnimi
akterji (14) ter nejasnosti glede uresničevanja ZOPOPP. Kategorija izzivi ure-
sničevanja ZO vključuje največ citatov (35).

Razumevanje pomena zgodnje obravnave
Obe svetovalni delavki, vključeni v raziskavo, pričakovano prepoznavata po-
men ZO za otroke s posebnostmi v razvoju oz. s posebnimi potrebami. Ena
svetovalna delavka je pomen ZO skušala razložiti s prikazom trenutnega sta-
nja oz. stanja do sprejetja ZOPOPP, v katerem svetovalni delavci vrtcev niso
imeli dovolj možnosti in pogojev, da bi lahko zagotovili ustrezno obravnavo
vseh otrok, ki bi le-to potrebovali:

ZO je zelo pomembna in je bila v dosedanjih okoliščinah in pogojih,
ki smo jih imeli, pravzaprav zelo otežena, marsikdaj nismo imeli pogo-

175
   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180