Page 177 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 177
Izzivi zgodnje obravnave predšolskih otrok

Pogoji za uresni-
čevanje ZOPOPP

Slika 1 Nezadostni pogoji Nejasnosti glede
za uresničevanje uresničevanja
Pogoji za uresničevanje ZOPOPP
zgodnje obravnave ZOPOPP

socialni razvoj ter razvoj njegovih samoregulacijskih zmožnosti (Karoly, Kil-
burn in Cannon 2005). Prav zaradi omenjenega je ZO otrok s posebnimi po-
trebami oz. posebnostmi v razvoju izredno pomembna, saj lahko s pravoča-
snim ukrepanjem ter z ustrezno spodbudo in usmerjanjem največ naredimo
za njihov nadaljnji razvoj in razvoj njihovih potencialov (Koegel idr. 2014). Za-
mujene priložnosti v razvoju je namreč mogoče nadoknaditi le do določene
mere (Blakemore in Frith 2005). Pri tem so ključne interakcije, ki se vzpostavijo
med otrokom in njegovim neposrednim (npr. družina, vrtec) ter posrednim
(npr. urejenost ZO) okoljem (Bronfenbrenner 1995; Renn 2003) – tako obli-
kujejo spodbudno okolje za razvoj. Le usklajeno delovanje omenjenih oko-
lij omogoča učinkovito obravnavo otroka, ki potrebuje dodatno podporo in
pomoč.

Pogoji za uresničevanje zgodnje obravnave

Svetovalni delavki sta poudarili, da je v procesu uresničevanja ZOPOPP še
veliko nejasnosti oz. neznank, prav tako še niso uresničeni vsi pogoji, ki bi
omogočali neovirano uresničevanje omenjenega zakona. Nezadostni pogoji
v svetovalnih delavkah ustvarjajo občutek, da je način izvedbe ZO v okviru
ZOPOPP še vedno nejasen (slika 1).

Ena svetovalna delavka je trenutne okoliščine opisala kot zelo negotove in
nejasne, saj je znanih premalo informacij o tem, kako se bo ZOPOPP uresni-
čeval:

V trenutni situaciji smo v velikem vakumu – veliko je informacij, malo
je potrjenih, ministrstva,¹ ki so sodelovala pri ZOPOPP, še niso izpeljala
potrebnih stvari, da bi lahko zakon zaživel, kljub temu pa je s 1. 1. 2019
stopil v uporabo.

¹ Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, Ministrstvo za zdravje in Ministrstvo za delo,
družino, socialne zadeve in enake možnosti, op. avt.

177
   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182