Page 176 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 176
men Drljić

Preglednica 1 Pogostost pojmov in kategorij

Pojmi n f () Kategorije n f ()
 ,
Pomen ZO  , Razumevanje pomena ZO  ,
 , Pogoji za uresničevanje  ,
Nezadostni pogoji za  , ZO
uresničevanje ZOPOPP  , Prednosti ZOPOPP  ,
 ,
Nejasnosti glede  , Izzivi uresničevanja  ,
uresničevanja ZOPOPP ZOPOPP
 ,
Aktivno vključevanje  , Skupaj
staršev otrok s PP  ,
 ,
Obravnava širše skupine  ,
otrok  ,
 ,
Pomoč in podpora
staršem otrok s posebnimi
potrebami

Zagotavljanje celostne
obravnave

Zagotavljanje pravočasne
obravnave

Izzivi sodelovanja z
različnimi akterji

Pomen varnega okolja

Usmerjenost v
zdravstveno obravnavo

Vloga svetovalnih delavk v
zgodnji obravnavi

Skupaj

jev, da bi se lahko pri vseh otrocih, ki imajo take težave, ZO lahko sploh
izvajala.

Tudi druga svetovalna delavka meni, da je ZO otrok pomembna zaradi ran-
ljivosti in občutljivosti le-teh v najzgodnejšem obdobju njihovega razvoja:

Nam kot vrtcu pa tudi meni osebno se zdi ZO zelo pomembna. V pred-
šolskem obdobju je čisto vsak mesec pomemben za otrokov razvoj in
sama se ob zaznavi problematike pri otroku zelo hitro s starši pogovo-
rim, jih usmerim, napotim [. . .].

Otrokovi možgani so že kmalu po rojstvu, nato pa v celotnem obdobju
zgodnjega otroštva podvrženi hitremu razvoju, za katerega so značilna t. i.
občutljiva oz. kritična obdobja (Blakemore in Frith 2005). V prvih petih le-
tih otrokovega življenja pa poteka njegov intenzivni kognitivni in čustveno-

176
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181