Page 19 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 19
Celovit in enovit sistem predšolske vzgoje

Državna raven
Pristojnost resornega ministrstva za izobraževanje
Povezano in integrirano delovanje resornih ministrstev –

zakonodajna raven, predpisi in normativi:
(1) vzgoja in izobraževanje, (2) socialna in (3) zdravstvena skrb.

Lokalna raven
Integrirano povezovanje:
(1) vzgoja in izobraževanje (kurikulum), (2) socialna in (3) zdravstvena skrb.

Vrtci
Celovit, enovit in integriran sistem predšolske vzgoje
Vzgoja in izobraževanje, socialna in zdravstvena skrb;
povezanost prvega (od 1–3 let) in drugega starostnega obdobja (3–6 let).

Profesionalna kontinuiteta
Ista stopnja in vrsta izobrazbe ter profesionalni razvoj strokovnih delavcev,

zaposlenih v prvem in drugem starostnem obdobju.

Pedagoška in razvojna kontinuiteta
Enoten kurikulum za otroke prvega in drugega starostnega obdobja

+ procesna kontinuiteta pedagoških pristopov.

Procesna načela kakovosti kot vodila za realizacijo celovitega, enovitega
in integriranega sistema predšolske vzgoje

Slika 1 Organizacijski model celovitega, enovitega in integriranega sistema
predšolske vzgoje

– izkušnje staršev in skrbnikov (pripadanje, vključenost, psihološko bla-
gostanje, zagotavljanje dostopa do vrtcev);

– interakcije (med odraslimi in otroki, med otroki, med strokovnimi de-
lavci in starši, med člani timov, med inštitucijami, med vrtcem in lokalno
skupnostjo, med različnimi strokovnimi področji, med prakso in razi-
skovanjem, v okolju, kjer se izvaja pripravništvo, in na ravni vlade);

– strukturne pogoje (ustrezno razmerje med številom otrok in odraslih,
ustrezno število otrok v skupini, velikost notranjih in zunanjih površin
ter materialov za igro, plačane ure posrednega dela za otroke, zagota-
vljanje stalnega profesionalnega razvoja s podporo strokovnim delav-
cem pri raziskovanju lastne prakse in kritični refleksiji prakse);
19
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24