Page 20 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 20
ja Rutar

– sistem evalvacije, spremljanja in izboljševanja prakse (notranja in zu-
nanja evalvacija z vključevanjem vseh deležnikov, na pobudo in s pod-
poro izvajalcev predšolske vzgoje, ustanoviteljev oziroma lokalnih ali
nacionalnih služb).

Kot primer ustreznih procesnih načel kakovosti navajamo vodila za profe-
sionalno refleksijo, spremljanje in načrtovanje sprememb pedagoškega pro-
cesa v prvem starostnem obdobju, A Quality Framework for Early Childhood
Practice in Services for Children under Three Years of Age (International Step
by Step Association 2016). Ta vključujejo ravnanja, ki naj bi bila značilna za
delo strokovnih delavcev v pedagoškem procesu in so: (1) skrb za odnose, (2)
spoštovanje družin in sodelovanje z njimi, vključevanje skupnosti, cenjenje
raznolikosti in življenje vrednot demokracije; (3) skrb za zdravje, psihološko
blagostanje in prehrano otrok; (4) skrb za spodbujanje celovitega razvoja in
učenja otrok; (5) opazovanje, spremljanje razvoja, interesov, močnih strani
in potreb otrok, dokumentiranje, refleksija in načrtovanje učenja; (6) zagota-
vljanje spodbudnega učnega okolja, ki otroku nudi varnost, psihološko bla-
gostanje in priložnosti za učenje; (7) stalen profesionalni razvoj strokovnih
delavcev; (8) medsektorsko povezovanje in sodelovanje z drugimi strokov-
njaki, službami znotraj vrtca in med sektorji na način, ki zagotavlja zasebnost,
zaupnost in dostojanstvo otrok ter družin. Verjamemo, da samo medresorska
povezanost na državni in lokalni ravni, ki zagotavlja pogoje za integriran sis-
tem delovanja na ravni vrtca, strokovnim delavcem omogoča senzibilizirano
vzpostavljanje zdravstvene, socialne, vzgojne in izobraževalne skrbi ter od-
nosov z otroki, utemeljenih v procesnih vodilih zagotavljanja razvojne konti-
nuitete in prakse.

Sklep
Slovenija ima tradicionalo organiziran celovit in enovit sistem predšolske
vzgoje, ki omogoča zagotavljanje profesionalne, pedagoške in razvojne kon-
tinuitete. V prispevku nas je zanimalo, kako zagotoviti, da bodo vrtci ohranili
senzibilnost in integriran pristop do otrok in njihovih družin, z vključevanjem
vzgojno-izobraževalne, socialne in zdravstvene dimenzije.

S profesionalno kontinuiteto (za zaposlitev na delovnem mestu vzgojitelja
v prvem in drugem starostnem obdobju se zahtevata enaka stopnja in vrsta
zaključenega programa) je zagotovljena oziroma omogočena razvojna kon-
tinuiteta v pedagoških pristopih in ravnanjih v oddelkih prvega in drugega
starostnega obdobja. Pomembno izhodišče integriranega delovanja je tudi
enoten program, z enakimi področji dejavnosti v kurikulumu za otroke pr-

20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25