Page 287 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 287
Kako otroci prvega starostnega obdobja zaznavajo različne jezike?

Preglednica 2 Verbalni in neverbalni odziv glede na starost in dogodek v obeh jezikih
(angleščina, italijanščina)

Skupina Verbalni odziv – Verbalni odziv – Neverbalni od- Neverbalni od-

angleščina italijanščina ziv – angleščina ziv – italijanščina

Prva Prvo srečanje Prvo srečanje Prvo srečanje Prvo srečanje
skupina En otrok se je z Deklica je zakli-
(od 23 do 27 mrmranjem od- cala: »Ššš . . . po- Otroci so bili pre- Otroci so poslu-
mesecev) zval na besedo slušam!«
senečeni. Eden šali in opazovali
teddy bear. Drugo srečanje
Trije otroci so de- od otrok se je na- vzgojiteljičino
jali:
»Tu je.« smehnil. premikanje po
Ena deklica je za-
klicala: »Orsetto!« Drugo srečanje prostoru. Bili so
Otroci so izražali presenečeni in za-
veselje in prije- čudeni.

tno preseneče- Drugo srečanje

nje. Pomahali so Vsi otroci so poši-

vzgojiteljici in ji ljali poljubčke. Bili

poslali poljubček. so nasmejani, po-

En otrok je gle- zitivno presene-

dal v medvedka čeni.

na mizi vsakič, ko Tretje srečanje
ga je vzgojiteljica Otroci so začu-
poimenovala. deno gledali v

Tretje srečanje vzgojiteljico. En

Dva otroka sta otrok je pokazal

usmerila pogled k na medvedka na

medvedu na mizi. mizi. Otroci so bili

Otroci so bili ve- veseli, ko jih je

seli, nasmejani. vzgojiteljica poz-

dravila in jim po-

slala poljubček.

Druga Tretje srečanje Drugo srečanje Prvo srečanje Prvo srečanje
skupina En deček je dejal: Deček je dejal: Vsi otroci so bili Vsi otroci so bili
(od 25 do 31 »Išče berija.« »Išče Orsetto!« začudeni. Strmeli začudeni. Opazo-
mesecev) so in opazovali vali so vzgojite-
Tretje srečanje vzgojiteljico. ljico.
Štirje otroci so za-
klicali: »Orsetto!« Drugo srečanje Drugo srečanje
Otroci so prese- Otroci so bili ve-
nečeni opazovali seli. Opazovali so
vzgojiteljico. vzgojiteljico.

Nadaljevanje na naslednji strani

bami. Otroci so prepoznavali socialne signale in z raziskovalkama verbalno
in neverbalno iskali stik, kot je razvidno iz opisanih primerov. Iz odgovorov
smo lahko tudi razbrali, da je eden od otrok celo uporabil novo besedo (kiss)
v enem od ciljnih jezikov, da bi z raziskovalko navezal stik.

287
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292