Page 353 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 353
Značilno vedenje otrok prvega starostnega
obdobja v igralnicah z različno glasbo

Barbara Kopačin
Univerza na Primorskem
barbara.kopacin@pef.upr.si

Danes je glasba kot psihološki pojav v vsakdanjem življenju razširjena in vsem
dostopna kot še nikoli prej. Poslušamo jo lahko v avtu, preko pametnih telefo-
nov skozi slušalke, preko radijskih ali televizijskih sprejemnikov . . . Glasbo, ki jo
poslušamo, si lahko izberemo tudi sami. Ali si jo otroci prve starostne skupine
v vrtcu lahko tudi sami izberejo? Tam glasbo izbirajo vzgojitelji. Od njih priča-
kujemo, da imajo razvite glasbene sposobnosti, spretnosti, glasbeno ustvarjal-
nost in znanje, torej vse tiste glasbene sposobnosti, ki so pomembne za uspe-
šen otrokov glasbeni razvoj. V katerih igralnicah z raznovrstno glasbo v ozadju
se otroci najdlje zadržujejo, smo ugotavljali z raziskavo, ki je potekala v petih
primorskih vrtcih. V raziskavi je sodelovalo 66 otrok prve starostne skupine. Na
izbiro smo jim dali tri glasbene zvrsti. V treh igralnicah, kjer smo izvajali glasbo,
so bile otrokom na razpolago različne namizne igre. Ugotovili smo, da so se
otroci najraje zadrževali v igralnici, kjer so lahko poslušali otroške pesmi.
Ključne besede: otrokov celostni razvoj do tretjega leta starosti, otrokov glas-
beni razvoj do tretjega leta starosti, glasbena vzgoja v vrtcih, poslušanje glasbe

Uvod
Otrok že v materinem telesu dobiva sporočila iz okolja preko zvoka in nanje
tudi reagira. Ta spoznanja moramo upoštevati pri pripravi in vodenju glas-
benih dejavnosti v vrtcu. Otroku bi morali vzgojitelji v vrtcu omogočati, da
skozi umetnost izraža svoj intimni svet in z okoljem komunicira spontano,
neposredno in individualno.

Glasbena dejavnost poslušanje glasbe v vrtcu zahteva specifične učne me-
tode in oblike dela. Poslušamo vse glasbene zvrsti, od ljudske do umetne
glasbe vseh stilnih obdobij in v različnih vokalnih, vokalno-instrumentalnih
ali instrumentalnih zasedbah. Sposobnost zaznavanja glasbe pa nam ni dana
sama po sebi, ampak se je moramo naučiti.

Teoretična izhodišča
Prvi zvoki, s katerimi se otrok sreča, so enakomeren utrip krvi, ki teče po ma-
terinem telesu, dviganje in upadanje pri njenem dihanju, globoko basovsko

Čotar Konrad, S., B. Borota, S. Rutar, K. Drljić in G. Jelovčan, ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje
predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-134-6.353-368
   348   349   350   351   352   353   354   355   356   357   358