Page 22 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 22
an Hozjan

Oblike IKT

Enosmerne Dvosmerne
asinhrone oblike sinhrone oblike

• Multimedija • Interaktivna televizija
• Televizijski in radijski • Satelitski dvosmerni prenos
• Telekonference
izobraževalni programi • Videokonference
• Kasete in videokasete

Slika 3 Oblike informacijsko-komunikacijske tehnologije (povzeto po Debevc, Jezernik
in Šafarič 2003)

ta omogoča sodelovanje učečih se med predvajanjem in možnost
vplivanja na potek dogajanja.

– Satelitski dvosmerni prenos: z njegovo pomočjo se digitalno prena-
šajo signali in podatki od satelita k uporabniku in nato nazaj. Tehno-
logija uporablja IP-protokol za prenos (internet) in tako nudi mož-
nost dvosmerne komunikacije preko satelitske zveze.

– Telekonference: te vključujejo telekomunikacijske tehnologije, ki
omogočajo najrazličnejša srečanja, izobraževalne delavnice, tečaje
in razgovore med skupinami ali posamezniki na dveh ali več različ-
nih mestih. Vključujejo lahko avdio- ali videokomunikacije, lahko pa
tudi kombinacijo različnih medijev.

– Videokonference: po svoji uporabnosti so zelo podobne telekonfe-
rencam, le da se kot primaren način sporazumevanja uporablja vi-
deotehnologija.

Kot je razvidno iz navedenih oblik informacijsko-komunikacijske tehnolo-
gije, je paleta možnosti aplikacije le-teh v šolski prostor dokaj široka. Uvo-
doma je bilo e-izobraževanje tesno povezana s enosmerno asinhrono infor-
macijsko-komunikacijsko tehnologijo. Temeljilo je na poenotenem učnem
načrtu in programu, pasivni vlogi učečih se in reduciranju izobraževalnega
procesa na pridobivanje informacij in znanja.

Z vzpostavitvijo dvosmernih sinhronih oblik pa se učna vsebina umakne
potrebam učečega se. Le ta preide iz pasivne v aktivno komunikacijo. Učni
načrti in programi se odprejo in prilagajajo učečemu se. Učitelj pa preide iz

22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27