Page 18 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 18
aša Živkovič

demije. Raziskav, ki bi osvetljevale problematiko sodelovanja staršev na pod-
ročju predšolske matematike, nimamo. Prav zato želimo s pričujočo raziskavo
spodbuditi in vplivati na raziskovanje domačega matematičnega okolja v slo-
venskem prostoru, ki ima lahko povsem drugačne rezultate, kot jih imajo
predhodne raziskave, npr. v ZDA (Clements in Sarama 2009; Claessens, Dun-
can in Engel 2009; Baroody 2003), Angliji (Butterworth, Varma in Laurillard
2011) in Nemčiji (Niklas in Schneider 2014; Kluczniok 2017), kjer so že opra-
vili številne raziskave. Glavni namen te raziskave je ugotoviti, katere mate-
matične igre so se starši igrali s svojimi predšolskimi otroki v času razglasi-
tve pandemije in zaprtja vrtcev, ali so značilne statistične razlike med ma-
tematičnimi igrami in spolom ter izobrazbo anketiranih staršev iz izbranih
vrtcev.

Raziskovalne hipoteze
V raziskavi smo poskusili potrditi oziroma ovreči naslednje hipoteze:

H1 V času med pandemijo covida-19 so se starši z matematično-naravo-
slovno izobrazbo ter tisti s tehnično-tehnološko izobrazbo s svojimi
otroki pogosteje igrali igre z matematičnimi vsebinami kot starši z
drugo vrsto izobrazbe.

H2 Starši z višjo stopnjo izobrazbe (univerzitetna in višja) se s svojimi
otroki pogosteje igrajo igre z matematične vsebino kot starši z nižjo
stopnjo izobrazbe (osnovnošolska do visoka strokovna).

H3 Spol starša vpliva na igro z otroki z matematično vsebino v času pan-
demije covida-19.

Opis vzorca
Vzorec je bil izbrani na podlagi naključno izbrane regije (zasavska regija), v
kateri delujejo štirje javni vrtci. Največji delež v vzorcu predstavljajo respon-

Preglednica 1 Delež respondentov v vzorcu

Stopnja izobrazbe () () () ()

Vrtec     
Vrtec     
Vrtec 
Vrtec     
Skupaj    
  

Opombe Naslovi stolpcev: (1) frekvenca, (2) delež (v odstotkih), (3) veljavni delež (v odstotkih),
(4) kumulativni delež (v odstotkih),

18
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23