Page 23 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 23
dnje učenje matematike med starši in otroki v času pandemije

Preglednica 6 Stopnja izobrazbe staršev in matematična igra

Vrste iger () () ()

Igre s sestavljanjem , , ,
Sestavljanje s kockami in z drugimi konstrukcijskimi igrami , , ,
Štetje predmetov , , ,
Izgovarjanje števil v vrstnem redu , , ,
Pogovor o orientaciji v prostoru z uporabo izrazov , , ,
Prepoznavanje oblik v vsakdanjem življenju , , ,
Razvrščanje po velikosti, barvi ali obliki , , ,
Igranje družabnih iger z igralnimi kockami , , ,
Igranje iger, ki vsebujejo štetje, seštevanje in odštevanje , , ,
Branje pravljic in zgodb, ki so povezane s številkami , , ,
Prepoznavanje imen zapisanih števil , , ,
Igranje iger s kartami s štetjem in številkami , , ,
Pogovarjanje o denarju med nakupovanjem , , ,
Merjenje sestavin med kuhanjem , , ,
Pisanje številk , , ,
Reševanje mat. nalog v delovnih zvezkih ali delovnih listih , , ,
Pogovor o mat. vsebinah med spremljanjem športnih prireditev , , ,
Igre na talni površinah , , ,
Štetje v obratnem vrstnem redu , , ,
Prepoznava številke na prometnih znakih , , ,
Igre, kot so domino, dama, šah, mlin . . . , , ,
Risanje zemljevidov, načrtov stavb , , ,
Posnetki na YouTubu z matematičnimi vsebinami , , ,
Računalniške igre, ki vsebujejo matematične vsebine , , ,
Igranje iger s prostorsko predstavljivostjo , , ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) nižja stopnja izobrazbe (OŠ do visoka strokovna, v odstotkih),
(2) Višja stopnja izobrazbe (univerzitetna in več, v odstotkih), (3) Fisherjev natančni test.

Povsem drugačne rezultate so dobili Erika Hoff, Laursen in Twila Tardif
(2002), saj so pokazali, da starši z višjo izobrazbo svoje otroke bolj vključu-
jejo v zahtevnejše dejavnosti, povezane z razvijanjem različnih akademskih
znanj, ki jih avtorji povezujejo tudi s pričakovanji staršev do njihovih otrok
(kot so jezikovno zahtevnejša komunikacija, pričakovanja do matematike,
obiskovanje različnih krožkov in izvenvrtčevskih dejavnosti, potovanja, šte-
vilo igrač in knjig . . .), v primerjavi s starši z nižjo izobrazbo. Predvidevamo,
da starši z nižjo izobrazbo lahko delajo več ur dnevno ali celo opravljajo dve
službi hkrati, kar lahko omejuje njihovo možnost vključevanja otrok v igro
in akademske dejavnosti. Poleg tega lahko ti starši podcenjujejo vlogo, ki jo

23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28