Page 21 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 21
Zgodnje učenje matematike med starši in otroki v času pandemije

Respondenti so imeli na voljo osem različnih vrst in stopenj izobrazbe/od-
govorov, vendar smo za namen preverjanja prve in druge hipoteze spre-
menljivko preoblikovali v dve kategoriji odgovorov. Za namen preverjanja
prve hipoteze smo spremenljivko preoblikovali v dve kategoriji odgovorov:
matematično-naravoslovna/tehnično-tehnološka izobrazba in druga vrsta
izobrazbe. To smo storili tudi pri stopnji izobrazbe: nižja stopnja izobrazbe
(od osnovnošolske do visoke strokovne), višja stopnja izobrazbe (univerzite-
tna in več). Tako smo dobili dve dihotomni spremenljivki in smo zato upora-
bili Fisherjev natančni test.

Postopek zbiranja podatkov
Spletno obliko anketnega vprašalnika, pripravljenega z uporabo spletnega
orodja 1KA (https://www.1ka.si) in dostopnega februarja in marca 2022, smo
oblikovali v mesecu januarju 2022. Anketni vprašalnik smo posredovali šti-
rim javnim vrtcem v zasavski regiji. Udeleženci so v raziskavi sodelovali ano-
nimno in prostovoljno. Po predhodnem pogovoru z ravnateljicami in kratki
predstavitvi smo jim poslali povezavo. Ravnateljice so poslale povezavo do
spletne strani staršem oziroma skrbnikom.

Rezultati in razprava
Cilj našega prispevka je bil raziskati, katere igre z matematičnimi vsebinami
so se pogosteje igrali starši predšolskih otrok s svojimi otroki ter kako je to
povezano s spolom in z izobrazbo staršev. Iz rezultatov, ki se nahajajo v pre-
glednici 5, je razvidno, da se starši z matematično-naravoslovno ali tehnično-
tehnološko izobrazbo pogosteje igrajo (kar kaže višji odstotek odgovora
»Da«) osem iger z matematičnimi vsebinami, medtem ko se starši z drugo
vrsto izobrazbe pogosteje igrajo kar 17 tovrstnih iger. Razlika med obema
skupinama staršev glede na izobrazbo je statistično značilna pri stopnji 0,05
samo v primeru dveh iger, in sicer pri igri izgovarjanje števil v vrstnem redu,
ki so jo med pandemijo statistično značilno pogosteje (razlika je 8,4 ) igrali
starši z drugo vrsto izobrazbe, ter pogovoru o matematičnih vsebinah med
spremljanjem športnih prireditev, ki so ga med pandemijo statistično zna-
čilno pogosteje (razlika je 12,0 ) igrali starši z matematično-naravoslovno ali
tehnično-tehnološko izobrazbo, zato smo H1 (V času med pandemijo covida-
19 so se starši z matematično-naravoslovno izobrazbo ter tisti s tehnično
tehnološko izobrazbo s svojimi otroki igre z matematičnimi vsebinami igrali
pogosteje kot starši z drugo vrsto izobrazbe) zavrnili.

Preveriti smo želeli, kako stopnja izobrazbe vpliva na pogostost igranja ma-
tematičnih iger staršev z otroki. Naša raziskava je pokazala, da se starši z višjo

21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26