Page 20 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 20
aša Živkovič

Preglednica 4 Vrsta izobrazbe staršev

Vrsta izobrazbe () () () ()

Družboslovna    
Matematično-naravoslovna    
Tehnično-tehnološka    
Vzgojno-izobraževalna    
Ekonomska    
Pravna    
Storitvene dejavnosti (npr. frizerka, trgovec, mehanik . . .)    
Drugo    
Skupaj   

Opombe Naslovi stolpcev: (1) frekvenca, (2) delež (v odstotkih), (3) veljavni delež (v odstotkih),
(4) kumulativni delež (v odstotkih),

no-tehnološko (13,1 ). V najnižjem deležu so v vzorcu zastopani respondenti
s pravno izobrazbo (3,2 ), kar smo predstavili v preglednici 4.

Zbiranje in obdelava podatkov

Rezultate smo tolmačili v skladu z dokazovanjem postavljenih hipotez. Pri
preizkusu hipotez smo upoštevali pravilo, da je največje dopustno tveganje
za zavrnitev hipotez petodstotna izbrana vrednost, za stopnjo pomembno-
sti je torej 0,05. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo računalniškega
programa MS Excel (verzija 2007) in statističnega paketa SPSS 26.0. Upora-
bili smo naslednje statistične metode in orodja: izračun frekvenc in deležev,
izračun frekvenc in deležev za vprašanje z več možnimi odgovori, opisne sta-
tistike, Fisherjev natančni test. Oblikovali smo anketni vprašalnik s trinajstimi
vprašanji. Večina anketnih vprašanj je bila izbirnega (deset vprašanj) in za-
prtega tipa (deset vprašanj). Tri vprašanja so bila odprtega tipa. Za obliko-
vanje dveh anketnih vprašanj smo uporabil Likertovo lestvico, s katero smo
vprašali po pomembnosti, ki jo starši pripisujejo razvijanju različnih področij
kurikuluma doma in v vrtcu. Zadnji dve vprašanji (igre z matematično vse-
bino, ki so se jih starši igrali s svojimi otroki med pandemijo covida-19 in po
njej) smo oblikovali na podlagi vprašalnika iz raziskave Purpure idr. (2020), ki
je bil osnovan na podlagi vprašalnika iz raziskav Jo-Anne LeFevre idr. (2009)
ter Sare A. Hart, Colleen M. Ganley in Purpure (2016) in smo ga za naše po-
trebe deloma preuredili. Pri odgovoru na dvanajsto in trinajsto vprašanje so
starši lahko izbirali med pritrdilnim ali nikalnim odgovorom, zato smo pri ob-
delavi podatkov uporabili Fischerjev natančni test za preverjanje zastavljenih
hipotez.

20
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25