Page 181 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 181
Digitalna tehnologija pri pouku matematike z uporabo interaktivnih i-učbenikov

Primer predstavitvenega apleta: vzporedni premik

V ravninski evklidski geometriji učenci v 7. razredu spoznajo transformacije
(zrcaljenje, premik, vrtež) in njihove lastnosti (Ministrstvo za šolstvo in šport
in Zavod Republike Slovenije za šolstvo 2011).

Usmeritev za učenje. S premikanjem konice puščice razišči in opiši dogaja-
nje (Tratar idr. 2014, 99).¹

Predstavitveni interaktivni aplet vzporedni premik predstavlja proces, ki se
zgodi pri preslikavi, pri kateri original premaknemo v sliko za izbrano usmer-
jeno daljico. Lastnosti vzporednega premika opazujemo na primeru štiriko-
tnika. Z animacijo lahko opazujemo ne le začetek in konec preslikave, temveč
tudi sam proces, kar pri statični sliki ni mogoče.

Glavni pedagoški pomen animacije je oblikovanje predstav. Animacije
omogočajo, da učenec sproži in nato opazuje proces ter ob tem spoznava
učno vsebino. Animacija je močnejša kot statično podana vsebina, saj se oči
vedno usmerijo vanjo. Priporočena je kratkotrajna animacija, le nekaj sekund
znotraj odzivnega časa učenca, da ta ne bo imela dekoncentracijskega učinka
(Rebolj 2008).

Informacijski aplet

Informacijski objekti posredujejo pomembne podatke in informacije, ki so
na določenem koraku učnega procesa pomembni za razumevanje vsebine
in nadaljevanje učenja: npr. v obliki tabel, miselnih vzorcev, formul, slik, ani-
macij, videoizrezkov in drugih modalitet.

Primer informacijskega apleta v obliki slike: medsebojne lege dveh krožnic

Učenci v 6. razredu rišejo krožnici v različnih medsebojnih legah, krožnici
nato povežejo in opišejo s središčno razdaljo (Ministrstvo za šolstvo in šport
in Zavod Republike Slovenije za šolstvo 2011).

Usmeritve za učenje. Na prikazu sta dve krožnici. S premikanjem središča
B opazuj različne lege med krožnicama in razdaljo med središčema krožnic.
Opiši ugotovitve (Tadina Bence idr. 2014, 610).

Informacija in razlaga. Razdalja med središčema se spreminja. Krožnici se
lahko sekata v dveh točkah, dotikata v eni točki ali pa nimata skupne točke
(Tadina Bence idr. 2014, 610).²

¹ https://eucbeniki.sio.si/matematika7/643/index2.html.
² Glej https://eucbeniki.sio.si/matematika6/545/index2.html.

181
   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186