Page 183 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 183
Digitalna tehnologija pri pouku matematike z uporabo interaktivnih i-učbenikov

Vadbeni aplet

Roxana Moreno in Mayer (2007) navajata, da pouk v interaktivnih učnih oko-
ljih lahko izboljša učenje, pri čemer izpostavljata pomen povratne informa-
cije, tempo in vodeno dejavnost.

V digitalna orodja je mogoče implementirati tudi povratne informacije
učencem o pravilnosti reševanja. Obstajajo empirični dokazi, da imajo lahko
povratne informacije pozitiven učinek na učenje, vendar pa je pojasnjevalna
povratna informacija koristnejša kot zgolj povratna informacija o pravilno-
sti reševanja (Hattie in Timperley 2007). Pojasnjevalna povratna informacija
zagotavlja informacije o tem, zakaj so učenčevi odgovori pravilni ali nepra-
vilni, zato lahko pomaga odpraviti obstoječe napačne predstave (Moreno in
Mayer 2007).

Večina interaktivnih nalog v i-učbeniku učencu nudi sprotno povratno in-
formacijo, ki se nahaja ob nalogah. V primeru nerazumevanja lahko učenec
dejavnost ponovi, pri čemer se situacija delno spremeni, kar pomeni odmik
od učenja na pamet in omogoča pot k razumevanju preko različnih primerov.
Tovrstne naloge vsebujejo multimedijske gradnike, ki omogočajo premika-
nje elementov in s tem spreminjanje podatkov. S tem lahko učenec generira
nove primere. Naloge ponujajo možnosti ponovnega reševanja danega pri-
mera ali izbiro novega primera. Zagotovljena je povratna informacija.

Vadbeni objekti omogočajo utrjevanje določenih procedur z ustreznimi po-
vratnimi informacijami, kar je lahko zasnovano na različne načine: od izpol-
njevanja križank, premikanja objektov za izpolnitev določene naloge pa do
uporabe izobraževalnih iger in odgovarjanj na vprašanja – kvizi.

Primer vadbenega apleta: ploščina trikotnika

Interaktivni aplet ploščina trikotnika je primer vadbenega objekta z možno-
stjo generiranja novih primerov ter dano povratno informacijo (Tratar idr.
2014, 379).⁶

Simulacijski aplet

Posebna vrsta učne animacije je učna simulacija. To je abstrahirani posnetek
realnosti, v katerem smo odstranili vse nebistveno za učno temo. Simulacije
omogočajo predstavitev realnih sistemov ali procesov, učencu pa omogo-
čajo preiskovanja, običajno po metodi poskus – napaka.

⁶ https://eucbeniki.sio.si/matematika7/1243/index5.html.

183
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188