Page 24 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 24
aša Živkovič

Preglednica 7 Povezanost spola staršev z igranjem matematičnih iger med pandemijo

Vrste iger () () ()

Štetje predmetov , , ,
Pisanje številk , , ,
Branje pravljice in zgodb, ki so povezane s številkami , , ,
Reševanje mat. nalog v delovnih zvezkih ali delovnih listih , , ,
Štetje v obratnem vrstnem redu , , ,
Prepoznavanje imen zapisanih števil , , ,
Izgovarjanje števil v vrstnem redu , , ,
Prepoznavanje številk na prometnih znakih , , ,
Merjenje sestavin med kuhanjem , , ,
Igranje družabnih iger z igralnimi kockami , , ,
Pogovarjanje o denarju med nakupovanjem , , ,
Igranje iger, ki vsebujejo štetje, seštevanje in odštevanje , , ,
Igranje iger s kartami s štetjem in številkami , , ,
Igranje iger s prostorsko predstavljivostjo , , ,
Igre s sestavljanjem , , ,
Sestavljanje s kockami in z drugimi konstrukcijskimi igrami , , ,
Pogovor o orientaciji v prostoru z uporabo izrazov , , ,
Razvrščanje po velikosti, barvi ali obliki , , ,
Prepoznavanje oblik v vsakdanjem življenju , , ,
Pogovor o mat. vsebinah med spremljanjem športnih prireditev , , ,
Igre, kot so domino, dama, šah, mlin . . . , , ,
Risanje zemljevidov, načrtov stavb , , ,
Računalniške igre, ki vsebujejo matematične vsebine , , ,
Posnetki na YouTubu z matematičnimi vsebinami , , ,
Igre na talni površinah , , ,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) moški (v odstotkih), (2) ženske (v odstotkih), (3) Fisherjev na-
tančni test.

imajo pri pomoči otrokom pri razvoju zgodnjih akademskih veščin, ali me-
nijo, da so učitelji primernejši za poučevanje njihovih otrok, ali pa morda ni-
majo sredstev za to (Jones in Prinz 2005). Vendar raziskavi nista povsem pri-
merljivi, saj smo mi raziskovali le matematično pismenost. Prav tako smo raz-
iskavo naredili za specifično časovno obdobje, za čas med pandemijo covida-
19, saj sklepamo, da so bili starši z višjo stopnjo izobrazbe doma, vendar so
večinoma delali od doma, kar bi lahko posledično pomenilo, da niso imeli
veliko časa za igro s svojimi otroki. Sklepamo lahko tudi, da so starši z višjo
izobrazbo več časa posvečali starejšim, šoloobveznim otrokom ali pa so se v
tem času s svojimi otroki igrali povsem drugačne igre, ki se jih sicer ne.

24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29