Page 25 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 25
Zgodnje učenje matematike med starši in otroki v času pandemije

Zanimalo nas je, ali obstajajo razlike med pogosto igranimi igrami z otroki
ter spolom starša ali skrbnika. Ugotovili smo, da ni večjih razlik med starši
ženskega in moškega spola, ki so se s svojimi otroki igrali igre z matematično
vsebino. Ženske so se v času med pandemijo z otroki v večji meri kot moški
pogovarjale o denarju in nakupovanju (p = 0,033), risale zemljevide in načrte
stavb (p = 0,014) ter igrale igre na talnih površinah (p = 0,026). Iz preglednice 7
je razvidna povezanost med spolom staršev in igrami v času pandemije, zato
na podlagi pridobljenih rezultatov našo tretjo hipotezo (Spol starša vpliva na
igro z otroki z matematično vsebino v času med pandemijo covida-19.) delno
potrjujemo.

Ugotavljali smo tudi, ali se starši strinjajo s trditvijo, da je matematika po-
dročje kurikuluma, s katerim se lahko ukvarjajo tudi doma. Pomemben poda-
tek, ki smo ga dobili na podlagi naše raziskave, je ta, da se večina responden-
tov, razen enega, s trditvijo strinja (99,8 ). Podatek je pomemben, saj predvi-
devamo, da nakazuje naklonjenost staršev do predšolske matematike, hkrati
pa je pomemben tudi za nadaljnje raziskave in primerjave med regijami ter
vrtci.

Sklepne misli
Da bi bili starši danes uspešni vzgojitelji svojim otrokom, bi morali dobro
poznati razvojne značilnosti predšolskega otroka in ustrezne vzgojne po-
stopke v različnih razvojnih odbojih ter vlogo družine v otrokovem razvoju
in napredku. Poznati bi morali vzgojni-izobraževalne programe in znati iz-
brati najboljšega za svojega otroka. Mnogi starši teh zahtev ne morejo iz-
polniti, mnogokrat prav zaradi izkušenj svojih staršev qpaziV kakšnem smi-
slu?. Zato potrebujejo nova znanja in veščine, ki pa jih lahko pridobijo le z
lastnim izobraževanjem (Intihar in Kepec 2002). Menimo, da jim ta izobraže-
vanja lahko ponudijo visoko izobraženi vzgojitelji in kakovostni vrtci. Ti lahko
s svojo strokovnostjo opolnomočijo starše za vpletenost v matematične igre
z njihovimi otroki na domu. Izsledki velikega števila raziskav, tujih in sloven-
skih (npr. Camilli idr. 2010; Cortizar 2015; Duke 2000; Makin 2003; Marjanovič
Umek in Fekonja 2008; Zupančič in Kavčič 2007), potrjujejo, da ima kakovo-
stni vrtec pozitivne kratkoročne in dolgoročne učinke na različna področja
razvoja in učenja otrok, npr. na razvoj socialnih spretnosti, govora, mišljenja,
pripravljenosti za šolo, pismenosti, na šolsko uspešnost, ter imajo hkrati po-
memben kompenzacijski učinek v razvoju in učenju otrok iz družin z nizkim
socialno-ekonomskim statusom ter nizkim kulturnim kapitalom (Marjanovič
Umek, Hacin Beyazoglu in Fekonja 2021).

Različne raziskave po svetu na področju matematike ugotavljajo, da mnogi

25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30