Page 201 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 201
Domska vzgoja mladostnikov z motnjami v duševnem razvoju na daljavo

– Kakšna je vaša izkušnja s poukom/vzgojo na daljavo oziroma z delom
od doma pri izvajanju »Vzgojnega programa«?

– V kolikšni meri ste uspeli realizirati letni delovni načrt (LDN)?
– Na kakšen način ste naslavljali mladostnike glede na »Vzgojni pro-

gram«?
– Katerih prilagoditev ste se posluževali v procesu domske vzgoje?
– Kako ste spremljali napredek in odziv mladostnikov?
– Katerih oblik izvajanja procesa domske vzgoje ste se najpogosteje po-

služevali:
1. preventive in spremljanja psihofizičnega stanja ter počutja,
2. doseganja učno-vzgojnih ciljev (zagotavljanje šolske uspešnosti in

celovite vzgoje),
3. kompenzacijskih ciljev (prepoznavanje razvojnih primanjkljajev in

posebnosti ter nadomestitev manjkajočega v razvoju otroka),
4. osebnostnih in socialnointegrativnih ciljev (priprava otroka na sa-

mostojno in odgovorno življenje)?
– Kako ste bili usposobljeni za uporabo digitalnih tehnologij?
– Kako ste bili usposobljeni za izvajanje »Vzgojnega programa« na da-

ljavo?

Intervju z mladostniki z MDR je obsegal vprašanja, vezana na doživljanje
prehoda in pripravljenosti za pouk (vzgojo) na daljavo ter njihovo neposre-
dno izkušnjo z delom in težave, ki so se pri tem pojavljale.

– Kako si se počutil, ko si izvedel, da boš imel pouk na daljavo?
– Si bil pripravljen na to (IKT, rokovanje s spletnimi programi, psihično,

čustveno)?
– Kaj je bilo tisto, kar ti je bilo najtežje?
– Kako si doživljal pouk na daljavo?
– Kako je izgledalo sodelovanje z vzgojitelji?
– Na kakšne težave si naletel (osebne in tehnične)?
– Si potreboval ali jemal kakšna zdravila?

Postopek obdelave in zbiranja podatkov
Pred intervjujem je bil opravljen razgovor z vodstvom, vzgojitelji ter mlado-
stniki ustanove, v katerem smo udeležence seznanili z namenom in s cilji
ter potekom raziskave. Vse intervjuje smo izvedli individualno, neposredno
v vzgojni skupini v domu. Vsi polnoletni mladostniki so opravilno/poslovno
sposobni in so si lahko sami podpisali soglasje za sodelovanje (preglednica 1).

201
   196   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206