Page 202 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 202
rej Kociper

Preglednica 2 Rezultati kvalitativne analize: ključni pojmi in kategorije

Identificirani pojmi Ključne kategorije

Pripravljenost na domsko vzgojo na daljavo Prehod na izvajanje domske
Tehnološka pripravljenost in spremljajoče težave vzgoje na daljavo

Komunikacija in socialni odnosi Izkušnje in doživljanje pedago-
Pedagoško delo in motivacija škega dela na daljavo
Izkušnje in doživljanje domske vzgoje na daljavo

Za mladoletnika je soglasje za sodelovanje podpisal eden od staršev. Vsi ude-
leženci so po povabilu k raziskavi v njej sodelovali prostovoljno. Udeležen-
cem sta bili zagotovljeni anonimnost in zaupnost ter pojasnjena možnost,
da v raziskavi ne sodelujejo, če bodo tako želeli.

Intervjuje smo posneli in jih dobesedno prepisali. Pridobljene podatke
smo nato obdelali po postopkih kvalitativne analize. Po izpeljavi kvalitativne
analize opravljenih intervjujev smo, glede na zastavljena raziskovalna vpraša-
nja, identificirali pojme in jih razvrstili v dve ključni kategoriji (preglednica 2).

Odločili smo se, da pojma pripravljenost na domsko vzgojo na daljavo ter
tehnološka pripravljenost in spremljajoče težave predstavimo združeno, saj
sta tesno povezana z doživljanjem in s pripravljenostjo udeležencev razis-
kave na domsko vzgojo na daljavo. Kategorijo »Izkušnje in doživljanje peda-
goškega dela na daljavo« natančneje definirajo komunikacija in socialni od-
nosi, pedagoško delo in motivacija ter izkušnje in doživljanje domske vzgoje na
daljavo. Vsi udeleženci raziskave izpostavijo svoje občutke in težave v komu-
nikaciji, izkušnjah v medosebnih odnosih ter doživljanje domske vzgoje na
daljavo.

Rezultati in razprava

V razpravi so opredeljeni najbolj izstopajoči izzivi domske vzgoje na daljavo.

Pripravljenost na domsko vzgojo na daljavo

M1: »Počuto sem se malo bol tak, ker mi je bilo prvič. Ko so mi rekli takrat, da
bom šel na daljavo.« M2: »Slabo. Nisem bil pripravlen. Rad sem tu.« M4: »Ni-
sem bil tak pripravljen, ampak vedel sem približno kak. Čustveno nisem bil
pripravlen.« En mladostnik je bil glede dela na daljavo nekoliko bolj optimi-
stičen. M3: »Jaz sem si mislil, čist vredik bo. Nisem pa bil nekaj tak pripravljen.«

Mladostniki navajajo, da so se ob misli, da bodo delali na daljavo, počutili
slabo, kot da niso pripravljeni. Tudi vzgojitelja izpostavita, da nista bila pripra-
vljena na izvajanje domske vzgoje na daljavo, ne tehnično in ne vsebinsko.
V1: »Predhodno se o izvajanju programa na daljavo nismo niti pogovarjali.

202
   197   198   199   200   201   202   203   204   205   206   207