Page 221 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 221
Pouk na daljavo v drugostopenjskih srednjih šolah s slovenskim učnim jezikom v Italiji
. razred ,
. razred ,
. razred
. razred ,
. razred ,
,
Slika 2 Deleži profesorjev glede na razred, v katerem poučujejo (N = 116)
. razred ,
. razred ,
. razred
. razred ,
. razred ,
,
Slika 3 Deleži dijakov glede na razred, ki ga obiskujejo (N = 283)
Spletni vprašalnik za dijake je izpolnilo 283 (30 ) od skupno 936 naslo-
vljenih.⁸ Anketirani se glede na razred obiskovanja razporejajo precej enako-
merno (slika 3). Dijakov iz 2. razreda je nekaj več (28 ), prvošolcev pa nekaj
manj (14 ).
Zbiranje podatkov
Za zbiranja podatkov smo uporabili dva ločena spletna vprašalnika,⁹ enega
namenjenega profesorjem, drugega dijakom. Spletni vprašalnik za učitelje je
vseboval devetnajst vprašanj, za starše pa trinajst. Uporabili smo vprašanja
zaprtega tipa z več izbirami, petstopenjsko ocenjevalno lestvico, Likertovo
lestvico stališč in vprašanja odprtega tipa.
Vprašalnik za profesorje (PDSSP – pouk na daljavo:
drugostopenjska srednja šola – profesorji)¹⁰
Spletni vprašalnik za profesorje je zajemal 13 zaprtih in pet odprtih vprašanj.
Profesorji so odgovarjali na vprašanja o vrsti in obsegu uporabe IKT in IKT-
orodij pri različnih oblikah pouka na daljavo, učinkovitosti teh oblik pouka,
težavah pri izvajanju učnih dejavnosti, pogostosti stika z učenci in pripravi
⁸ Stopnja odzivnosti je v skladu s trendom sodelovanja mladih v spletnih anketah, ki se na taka
povabila običajno redkeje odzovejo. Na relativno nizko število anketiranih je zelo verjetno vpli-
valo tudi dejstvo, da je anketiranje potekalo ravno v obdobju, ko so bili dijaki najbolj pod priti-
skom zaradi preverjanj ob koncu šolskega leta in priprav na državni izpit.
⁹ Pri sestavi vprašalnikov sta sodelovala Maja Melinc Mlekuž (SLORI) in Tomaž Simčič (Deželna
komisija za slovenske šole).
¹⁰ V tem razdelku opisujemo vprašalnik, ki smo ga uporabili pri raziskovanju. Za potrebe priprave
tega prispevka smo upoštevali zgolj nekatera vprašanja.
221
. razred ,
. razred ,
. razred
. razred ,
. razred ,
,
Slika 2 Deleži profesorjev glede na razred, v katerem poučujejo (N = 116)
. razred ,
. razred ,
. razred
. razred ,
. razred ,
,
Slika 3 Deleži dijakov glede na razred, ki ga obiskujejo (N = 283)
Spletni vprašalnik za dijake je izpolnilo 283 (30 ) od skupno 936 naslo-
vljenih.⁸ Anketirani se glede na razred obiskovanja razporejajo precej enako-
merno (slika 3). Dijakov iz 2. razreda je nekaj več (28 ), prvošolcev pa nekaj
manj (14 ).
Zbiranje podatkov
Za zbiranja podatkov smo uporabili dva ločena spletna vprašalnika,⁹ enega
namenjenega profesorjem, drugega dijakom. Spletni vprašalnik za učitelje je
vseboval devetnajst vprašanj, za starše pa trinajst. Uporabili smo vprašanja
zaprtega tipa z več izbirami, petstopenjsko ocenjevalno lestvico, Likertovo
lestvico stališč in vprašanja odprtega tipa.
Vprašalnik za profesorje (PDSSP – pouk na daljavo:
drugostopenjska srednja šola – profesorji)¹⁰
Spletni vprašalnik za profesorje je zajemal 13 zaprtih in pet odprtih vprašanj.
Profesorji so odgovarjali na vprašanja o vrsti in obsegu uporabe IKT in IKT-
orodij pri različnih oblikah pouka na daljavo, učinkovitosti teh oblik pouka,
težavah pri izvajanju učnih dejavnosti, pogostosti stika z učenci in pripravi
⁸ Stopnja odzivnosti je v skladu s trendom sodelovanja mladih v spletnih anketah, ki se na taka
povabila običajno redkeje odzovejo. Na relativno nizko število anketiranih je zelo verjetno vpli-
valo tudi dejstvo, da je anketiranje potekalo ravno v obdobju, ko so bili dijaki najbolj pod priti-
skom zaradi preverjanj ob koncu šolskega leta in priprav na državni izpit.
⁹ Pri sestavi vprašalnikov sta sodelovala Maja Melinc Mlekuž (SLORI) in Tomaž Simčič (Deželna
komisija za slovenske šole).
¹⁰ V tem razdelku opisujemo vprašalnik, ki smo ga uporabili pri raziskovanju. Za potrebe priprave
tega prispevka smo upoštevali zgolj nekatera vprašanja.
221