Page 226 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 226
ina Bogatec, Sara Brezigar in Maja Mezgec

Preglednica 9 Povprečna stopnja strinjanja profesorjev s trditvami o uvajanju
pouka na daljavo

Trditve Nσ M
,
Odziv staršev na dosedanji pouk na daljavo je pozitiven  , ,

Pouk na daljavo je lepa izkušnja, ampak le v specifičnih primerih  , ,
in izrednih situacijah ,
,
Pouk na daljavo sprejemam kot ustvarjalen izziv  ,

Pouk na daljavo bi lahko postal ena izmed rednih oblik poučevanja  ,

Učno gradivo za pouk na daljavo bo ostalo večinoma neuporabljeno  ,

Opombe 1 – sploh se ne strinjam, 5 – se popolnoma strinjam.

Preglednica 10 Povprečna stopnja učinkovitosti uporabljenih oblik pouka na daljavo:
ocena dijakov

Oblika pouka N σM

Poslano gradivo  , ,
Spletno srečanje v živo  , ,
Registrirani učni videoposnetki  , ,
Spletno preverjanje znanja  , ,
Zvočni posnetek  , ,
Telefonski pogovor  , ,

Opombe 1 – sploh ni učinovito, 5 – zelo je učinkovito.

in poslušajo. V tem so profesorji verjetno zaznali ključno razliko med pouče-
vanjem v živo in poučevanjem po spletu, kjer je profesorjeva zmožnost nad-
zora de facto bistveno manjša in jo mora nadomestiti z drugimi, praviloma
bolj motivacijskimi prijemi.

Izkušnja dijakov: učinkovitost pouka na daljavo

Dijaki so učinkovitost uporabljenih oblik pouka na daljavo ocenili s pomočjo
petstopenjske lestvice (preglednica 10). Večina je prepričana, da so poslano
gradivo (3,8), spletno srečanje v živo (3,6) in registrirani učni videoposnetki
(3,5) učinkoviti pri poučevanju na daljavo. O učinkovitosti spletnega prever-
janja znanja (3,0), zvočnega posnetka (2,9) in telefonskega pogovora (2,7) pa
so njihova mnenja bolj raznolika.

Izkušnja dijakov: težave pri spremljanju pouka na daljavo

Dijake smo prosili, naj na petstopenjski lestvici označijo obseg težav, ki so jih
imeli z nekaterimi vidiki spremljanja pouka na daljavo (preglednica 11). Pov-
prečne ocene kažejo večinoma nizko stopnjo težavnosti. Manjšemu deležu
vprašanih je hude preglavice povzročala internetna povezava (2,8) in nekate-

226
   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231