Page 225 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 225
Pouk na daljavo v drugostopenjskih srednjih šolah s slovenskim učnim jezikom v Italiji

Preglednica 7 Povprečna stopnja strinjanja profesorjev s trditvami o lastnem delu
med poukom na daljavo

Trditve Nσ M
,
Načrtovanje oz priprava pouka na daljavo mi vzame zelo veliko časa  , ,
,
Pouk na daljavo zahteva veliko dodatnega dela  , ,

Ocenjevanje na daljavo je težko popolnoma objektivno  , ,
,
Povratne informacije staršev pomembno vplivajo na moje načrto-  , ,
vanje pouka na daljavo

V novi vlogi profesorja/-ice na daljavo sem se dobro znašel/-la  ,

Sodelovanje s kolegicami in kolegi mi je bilo v veliko pomoč  ,

Šola v zvezi z izobraževanjem na daljavo preveč pričakuje od mene  ,

Opombe 1 – sploh se ne strinjam, 5 – se popolnoma strinjam.

Preglednica 8 Povprečna stopnja strinjanja profesorjev s trditvami o doživljanju
pouka na daljavo pri dijakih

Trditve Nσ M
,
Skrbi me, da dijaki z učenjem na daljavo ne bodo dobili zado-  ,
stnega znanja ,
Dijakom je v tem obdobju upadla motiviranost za učenje  , ,
Dijaki se večinoma težko prilagajajo pouku na daljavo  , ,
Dijaki so v tem obdobju postali bolj odgovorni pri delu za šolo  , ,
Dijaki veliko bolj sodelujejo med sabo in si pomagajo  ,

Opombe 1 – sploh se ne strinjam, 5 – se popolnoma strinjam.

razporejajo enakomerneje glede na stopnjo strinjanja. Trditev, da dijaki ve-
liko bolj sodelujejo med sabo in si pomagajo, večine vprašanih ne prepriča
(2,4).

Splošen pogled profesorjev na izvajanje pouka na daljavo izhaja iz ocen
tretjega sklopa trditev (preglednica 9). Med vprašanimi prevladajo tisti, ki
odziv staršev na pouk na daljavo ocenjujejo kot pozitiven (3,8), strinjajo se
z uvedbo tega pouka le v izrednih primerih (3,7) in sprejemajo to izkušnjo kot
ustvarjalni izziv (3,5). Možnost, da bi pouk na daljavo postal ena izmed rednih
oblik poučevanja, podpirajo le nekateri profesorji (2,2) in zelo redki menijo,
da bo gradivo, izdelano izrecno za pouk na daljavo, ostalo večinoma neupo-
rabljeno (1,8).

V opombah na postavljena vprašanja in v odprtih vprašanjih so izposta-
vljali tudi skrbi glede zmožnosti ocenjevanja na daljavo. V odgovorih je več-
krat zaznati frustracijo ob nezmožnosti nadzorovanja dijakov, ko ti niso pri-
merno tehnično opremljeni, nimajo kamer in ustrezne internetne povezave
ter jih profesor ne more »prisiliti« k sodelovanju oziroma preverjati, ali sledijo

225
   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229   230