Page 224 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 224
ina Bogatec, Sara Brezigar in Maja Mezgec

Preglednica 6 Povprečna stopnja težavnosti nekaterih vidikov izvajanja pouka na daljavo:
ocena profesorjev

Vidiki izvajanja pouka N σM
 , ,
Internetna povezava z dijaki  , ,
Razpoložljivost IKT-orodja pri dijakih  , ,
Odzivnost dijakov; komunikacija z njimi  , ,
Organizacija dela  , ,
Raba IKT-orodja in učnih platform

Opombe 1 – sploh ni težavno, 5 – zelo je težavno.

Izkušnja profesorjev: težave pri izvajanju pouka na daljavo

Profesorje smo prosili, naj s petstopenjsko lestvico ocenijo, koliko težav so
jim povzročali nekateri vidiki izvajanja pouka na daljavo (preglednica 6). Pov-
prečne ocene težavnosti kažejo, da je imel manjši delež anketiranih profesor-
jev hude preglavice z navedenimi vidiki. Kot najproblematičnejša se je izka-
zala internetna povezava z dijaki (2,9), nekoliko manj težav so imeli vprašani
z razpoložljivostjo IKT-orodja pri dijakih (2,6), s komunikacijo z njimi (2,5) in z
organizacijo dela (2,3). Raba IKT-orodja in učnih platform pa je hude težave
povzročala le redkim (1,9).

Pogledi in mnenja profesorjev o pouku na daljavo

S trditvami o pouku na daljavo smo zbrali občutke in mnenja profesorjev o
različnih vidikih učenja v digitalnem okolju. Vprašani so stopnjo strinjanja
označili na Likertovi petstopenjski lestvici stališč.

Prvi sklop trditev se nanaša na delo profesorja med poukom na daljavo
(preglednica 7). Med anketiranimi je zelo razširjeno prepričanje, da priprava
učnih dejavnosti zahteva veliko časa (4,4) in dodatnega dela (4,3) ter da je
ocenjevanje na daljavo težko popolnoma objektivno (4,3). To, da so povra-
tne informacije staršev koristne pri načrtovanju digitalnega pouka, podpira
večina anketiranih (4,2). Mnenja vprašanih glede vživljanja v novo vlogo pro-
fesorja, v kateri so se dobro znašli (3,7), se nekoliko bolj razlikujejo, še bolj pa
se razlikujejo ocene sodelovanja kolegov in kolegic (3,3). Občutek prevelikih
pričakovanj s strani šole so izrazili le nekateri profesorji (2,3).

Z drugim sklopom trditev smo preverjali, kaj profesorji menijo o doživlja-
nju pouka na daljavo pri dijakih (preglednica 8). Povprečne stopnje strinjanja
kažejo, da se mnenja vprašanih precej razlikujejo. Profesorjev, zaskrbljenih
nad tem, da dijaki ne bodo dobili zadostnega znanja, je nekaj več (3,5), med-
tem ko se njihova stališča do upadanja motiviranosti za učenje (3,0), težkega
prilagajanja novi obliki pouka (2,9) in večje odgovornosti pri delu za šolo (2,9)

224
   219   220   221   222   223   224   225   226   227   228   229