Page 222 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 222
ina Bogatec, Sara Brezigar in Maja Mezgec

dodatnega gradiva za dijake, ki nimajo internetne povezave, oziroma za di-
jake s specifičnimi učnimi težavami. Učinkovitost oblik pouka in obseg te-
žav so profesorji ocenjevali na petstopenjski ocenjevalni lestvici. Vprašalnik
je vseboval dva ločena sklopa trditev o različnih vidikih izvajanja učnih de-
javnosti na daljavo, pri katerih so morali profesorji navesti stopnjo strinjanja
na Likertovi petstopenjski lestvici stališč. Pri dveh zaključnih odprtih vpraša-
njih so lahko navedli svoje potrebe za uspešno izvajanje pouka na daljavo in
morebitne opombe, namige ali predloge.

Vprašalnik za dijake (PDSŠD – pouk na daljavo:
drugostopenjska srednja šola – dijaki)¹¹
Spletni vprašalnik za dijake je zajemal deset zaprtih in dve odprti vpraša-
nji. Pri vseh zaprtih vprašanjih so anketirani lahko dopolnili odgovore v po-
lju drugo oziroma opombe. Dijaki so odgovarjali na vprašanja o uporabi IKT-
orodij, obsegu in učinkovitosti pouka na daljavo, težavah pri pouku na da-
ljavo, obsegu učnih obveznosti, pogostosti stika s profesorji ter primerjavi
med poukom v živo in poukom na daljavo. V dveh ločenih sklopih so bile
navedene trditve o različnih vidikih pouka na daljavo, pri katerih so morali
starši označiti stopnjo strinjanja na Likertovi petstopenjski lestvici stališč. Pri
zaključnih odprtih vprašanjih pa so dijaki lahko navedli, kaj bi potrebovali, da
bi bili v razmerah pouka na daljavo uspešni (in kaj so pogrešali), ter morebi-
tne opombe, namige ali predloge. V vprašalnikih nismo načrtovali navedbe
imena šole in drugih osebnih podatkov anketiranca.

Obdelava podatkov
Statistično obdelavo kvantitativnih podatkov pri vprašanjih zaprtega tipa
smo izvedli s programskim paketom SPSS. Uporabili smo osnovno deskrip-
tivno statistiko in analizo variance. Kvalitativne podatke, ki smo jih pridobili
z vprašanji odprtega tipa, smo uredili s transkripcijo in tematskim kodira-
njem kod, pojmov in kategorij, kar nam je omogočilo ureditev pojmov po
sorodnosti (oziroma povezanosti) in celovito analizo kvalitativnih podatkov.

Analiza podatkov
Izkušnja profesorjev: uporabljene oblike pouka na daljavo
Profesorje smo vprašali, katere oblike pouka na daljavo so uvedli (pregled-
nica 4). Skoraj vsi anketirani so pošiljali domače naloge (95 ) in vodili sple-

¹¹ V tem razdelku opisujemo vprašalnik, ki smo ga uporabili pri raziskovanju. Za potrebe priprave
tega prispevka smo upoštevali zgolj nekatera vprašanja.

222
   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226   227