Page 227 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 227
Pouk na daljavo v drugostopenjskih srednjih šolah s slovenskim učnim jezikom v Italiji

Preglednica 11 Povprečna stopnja težavnosti pri spremljanju pouka na daljavo

Težave Nσ M

Internetna povezava  , ,
Tiskanje gradiva profesorjev  , ,
Raba IKT-orodja in učnih platform  , ,
Oddajanje nalog in izdelkov  , ,
Dostop do IKT-orodja  , ,

Opombe 1 – nobene težave, 5 – veliko težav.

rim tudi tiskanje gradiva, ki so ga pošiljali profesorji (2,3), medtem ko so raba
in dostop do IKT-orodja (2,0 in 1,8) ter oddajanje nalog in izdelkov (1,9) za ve-
liko večino potekali brez zapletov. Omeniti velja, da so v opombah k temu in
drugim vprašanjem nekateri dijaki še posebej izpostavili določene težave ali
zagate, s katerimi se soočajo. Izpostavljajo npr. (pre)veliko obremenjenost z
delom pred računalnikom oziroma ekranom in jo povezujejo z utrujenostjo
in glavoboli. Zaradi načina dela navajajo, da pred računalnikom preživijo zelo
veliko časa (ker jih po pouku čakajo še domače naloge) in da zaradi načina
dela porabijo bistveno več časa za šolske obveznosti, kot so ga prej. Tehnični
vidiki pouka, ki jih omenjajo, so bolj povezani z nedelovanjem kakšne aplika-
cije ali skromne uporabe kamer pri sledenju pouku.

Izkušnja dijakov: primerjava s poukom v šoli

Dijake smo prosili, naj navedejo, ali so v primerjavi s poukom v šoli med uče-
njem na daljavo opazili kakšno razliko pri opravljanju šolskih obveznosti (pre-
glednica 12). Manj motivirane za učenje in manj uspešne pri razumevanju raz-
lage učne snovi v primerjavi s poukom v šoli se je čutilo nekaj več kot dve
petini anketiranih (od 42 do 44 ), manj pripravljene na preverjanja in manj
uspešne pri razumevanju profesorjevih navodil za delo pa približno tretjina
(od 30 do 34 ). Dobršen del dijakov (od 42 do 58 ) vidnih razlik med pou-
kom v šoli in tistim na daljavo ni zaznavalo, takih, ki jim je učenje na daljavo
bolj ustrezalo, pa je bilo od 10 do 17 .

Preglednica 12 Primerjava s poukom v šoli

Trditve N () () ()

Uspešen pri razumevanju profesorjevih navodil za delo  , , ,
Pripravljen na preverjanja  , , ,
Uspešen pri razumevanju razlage učne snovi  , ,
Motiviran za učenje  , , ,
,

Opombe Naslovi stolpcev: (1) manj, (2) približno enako, (3) bolj. V odstotkih.

227
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232