Page 286 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 286
eja Pšunder, Patricija Sedminek in Katja Košir

vključno z učiteljevo povratno informacijo, doživljajo v času običajnega štu-
dija v predavalnicah.

Težišče dela se je v času izobraževanja na daljavo močno premaknilo k po-
samezniku, velik poudarek je bil na samostojnem učenju (Medveš 2020). Večji
obseg samostojnega dela je študentom omogočal, da so si lahko sami orga-
nizirali čas za študijske in druge obveznosti. To so v veliki meri potrdili tudi
tisti, ki so sodelovali v naši raziskavi. Hkrati je slaba tretjina izpostavila, da je
časovno težko usklajevala študijske in druge obveznosti, nekoliko večji delež
pa jih je odgovorilo, da jim je zmanjkovalo časa za prostočasne dejavnosti.
Takšni odgovori niso presenetljivi, če upoštevamo dejstvo, da so bili v času
študija na daljavo študentje bolj obremenjeni kot v času običajne izvedbe
študija v predavalnicah (Gabrovec idr. 2021). Raziskava, ki so jo izvedli Jako-
vljević idr. (2020) na Zdravstveni fakulteti Univerze v Ljubljani, je potrdila, da
so tako visokošolski učitelji kot študentje za obveznosti v času izobraževa-
nja na daljavo porabili več časa kot pri običajnem študiju. V raziskavi, ki so
jo izvedle Neža Podlogar idr. (2020) na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljub-
ljani, pa so študentje med najpogostejšimi razlogi, zakaj jim je študij na da-
ljavo manj ustrezal kot običajen, navajali obremenjenost s študijskimi obve-
znostmi. Kljub povečanemu obsegu dela je, kot potrjuje naša raziskava, pri-
bližno dvema tretjinama uspelo (verjetno ob povečanem obsegu dela in na
račun prostočasnih dejavnosti) opraviti vse študijske obveznosti v predvide-
nih rokih.

Rezultati raziskave so nadalje potrdili, da je imela dobra tretjina študen-
tov težave z načrtovanjem študijskih obveznosti oziroma s samoorganizacijo.
Dobra četrtina ni posebej načrtovala dela, povezanega s študijem, ampak se
je prepustila okoliščinam. Tudi študentje na Pedagoški fakulteti Univerze v
Ljubljani so v raziskavi (Gradišek in Polak 2021) izpostavili, da so imeli v času
pandemije covida-19 težave z organizacijo študijskih obveznosti. Poročali so,
da so v začetku izvajanja študija na daljavo dobili toliko navodil, da niso ve-
deli, kako bi se organizirali, bili so zmedeni in nepripravljeni na novo situacijo.
Pojavlja se vprašanje, ali so težave z načrtovanjem študijskih obveznosti ozi-
roma s samoorganizacijo specifika študija na daljavo ali pa imajo študentje
tovrstne težave tudi pri običajnem študiju. Ena od posebnosti, ki je gotovo
tesno povezana predvsem s študijem na daljavo, pa je porušena dnevna ru-
tina. Gabrovec idr. (2020) so z raziskavo potrdili, da je večina študentov v času
izobraževanja na daljavo občutila pomanjkanje običajne dnevne rutine. Re-
zultati naše raziskave so pokazali, da je imelo dobrih 40  študentov zaradi
porušene dnevne rutine težave, povezane s študijskim delom.

Približno dve tretjini študentov sta v času študija na daljavo težko ohranjali

286
   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291