Page 294 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 294
aša Dolenc Orbanić in Nastja Cotič

viti kot poskusi, ki jih izvajamo v živo. Ayberk Bostan Sarıoğlan, Rukiye Altaş
in Rabia Şen (2020) so poleg težav, s katerimi so se učitelji spopadali pri po-
uku naravoslovja na daljavo, navedle tudi prednosti, ki so jih navedli učitelji,
predvsem manj zamudno in varnejše izvajanje nekaterih poskusov ter pri-
pravo vizualno privlačnejših razlag in poskusov za učence.

Namen in cilji

Z raziskavo smo želeli ugotoviti mnenja študentov študijske smeri Razredni
pouk Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem o učenja naravoslovja na
daljavo. Pri tem smo poudarili pridobljene kompetence, socialne interakcije,
izvedbo eksperimentalnega dela ter stiske in težave, s katerimi so se študen-
tje soočali pri pouku naravoslovja na daljavo. Primerjali smo mnenja študen-
tov 3. in 4. letnika, saj smo želeli ugotoviti razlike v mnenjih med tistimi, ki so
vsaj nekaj naravoslovnih vaj izvajali v laboratoriju (4. letnik), in tistimi, ki so
jih v celoti izvajali na daljavo (3. letnik).

Metodologija
Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empi-
ričnega pedagoškega raziskovanja.

Vzorec

Raziskava temelji na neslučajnostnem, priložnostno izbranem vzorcu. Sode-
lovalo je 81 študentov študijskega programa Razredni pouk Pedagoške fakul-
tete Univerze na Primorskem (preglednica 1), od tega 71 žensk in 10 moških.
Povprečna starost anketirancev je 22,3 ± 1,6 leta.

Merski pripomočki

Za namene raziskave smo na osnovi obstoječe literature pripravili anketni
vprašalnik, ki smo ga razdelili na več sklopov. Najprej smo pridobili splošne
podatke o spolu, starosti, letniku študija, samooceni afinitete do naravoslovja
ter digitalnih kompetenc. V prvem sklopu vprašalnika, ki se je navezoval na
učenje naravoslovja na daljavo, so sodelujoči označili svoje soglašanje s po-
danimi trditvami. Uporabili smo petstopenjsko lestvico Likertovega tipa, pri

Preglednica 1 Število (f ) in strukturni odstotki (f ) vzorca glede na letnik študija

Letnik študija f f

. letnik  ,
. letnik  ,
Skupno  ,

294
   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299