Page 296 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 296
aša Dolenc Orbanić in Nastja Cotič

Preglednica 2 Samoocena digitalnih kompetenc glede na letnik študija (N = 81)

Letnik študija Samoocena digitalnih kompetenc (f ) x SD


. letnik , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,
Skupno , , , , , , ,

Opombe 1 – zelo slabo razvite, 2 – slabo razvite, 3 – niti niti, 4 – dobro razvite, 5 – zelo dobro
razvite.

Preglednica 3 Samoocena afinitete do naravoslovja glede na letnik študija (N = 81)

Letnik študija Samoocena o afiniteti do naravoslovja (f ) x SD

. letnik , ,
. letnik , , , , , , ,
Skupno , , , , , , ,
, , , , ,

Opombe 1 – zelo majhna afiniteta, 2 – majhna afiniteta, 3 – niti niti, 4 – visoka afiniteta, 5 –
zelo visoka afiniteta.

V prvem sklopu vprašalnika so študentje ocenili svoje soglašanje s trdi-
tvami, ki so se navezovale na učenje na daljavo. Izbrali smo lestvico stališč
Likertovega tipa, pri čemer je 1 pomenilo »popolnoma se ne strinjam«, 5 pa
»popolnoma se strinjam«.

Pri prvi skupini trditev smo se osredotočili na pridobivanje kompetenc v
času učenja na daljavo (preglednica 4). Primerjali smo mnenja študentov 3.
in 4. letnika ter ugotovili, da med primerjalnima skupinama ni bilo statistično
pomembnih razlik. Kljub temu pri primerjavi srednjih vrednosti opazimo, da
so pri večini trditev študentje 3. letnika izkazali večje strinjanje. Pri trditvi, ki se
navezuje na pridobivanje novih digitalnih kompetenc, so študentje obeh le-
tnikov izkazali enako mero strinjanja (x = 3,98). Çevik in Büşra Bakioğlu (2020)
v svoji raziskavi tudi poudarjata, da je pouk na daljavo pripomogel k razvija-
nju in pridobivanju novih digitalnih kompetenc tako pri učiteljih kakor tudi
pri učencih. Najbolj so se strinjali, da pouk na daljavo spodbuja obvladovanje
strategij samostojnega učenja (3. letnik: x = 4,02; 4. letnik: x = 3,98).

V nadaljevanju so nas zanimala mnenja študentov o socialnih interakcijah
pri učenju na daljavo. Kot je razvidno iz preglednice 5 (str. 298), med mnenji
študentov 3. in 4. letnika ni bilo statistično značilnih razlik. Večina študentov
se je popolnoma strinjala, da so pri učenju na daljavo pogrešali sodelovanje s
sošolci (3. letnik: x = 4,07; 4. letnik: x = 3,95). Rezultati nakazujejo, da študentje
pri skupinskem delu na daljavo med seboj niso najbolje sodelovali (3. letnik:

296
   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301