Page 297 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 297
Mnenja študentov o pouku naravoslovja na daljavo

Preglednica 4 Mnenja študentov o pridobivanju kompetenc pri učenju na daljavo
glede na letnik študija (N = 81)

Trditve Letnik f x SD t-test p
študija


() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

() . letnik , , , , , , , , ,
. letnik , , , , , , ,

Opombe Trditve: (1) z učenjem na daljavo sem pridobil/-a nove digitalne kompetence, (2)
pri učenju na daljavo sem naravoslovne spretnosti in sposobnosti pridobil/-a v zadostni meri,
(3) pouk na daljavo je spodbujal reševanje problemov, (4) pri pouku na daljavo sem imel/-a
možnost razvijati svojo ustvarjalnost, (5) pouk na daljavo je spodbujal obvladovanje strategij
samostojnega učenja, (6) pri pouku na daljavo sem pridobil organizacijske sposobnosti.

x = 3,24; 4. letnik: x = 2,95). Poleg tega jih je pri pouku naravoslovja kar petina
pogrešala več skupinskega dela. Najnižje so ocenili trditev, da so pri pouku
naravoslovja potrebovali dodatno pomoč profesorja (3. letnik: x = 2,54; 4. let-
nik: x = 2,48). Tudi rezultati drugih raziskav (Erumit idr. 2021; Tanik-Önal in Önal
2020) kažejo, da je bilo pomanjkanje druženja, torej sodelovanja s sošolci, z
učitelji in s profesorji v živo, največja pomanjkljivost pouka na daljavo.

Osredotočili smo se tudi na izvedbo eksperimentalnega dela, saj ima ta
metoda zelo pomembno vlogo pri pridobivanju naravoslovnih kompetenc
in razvijanju naravoslovne pismenosti. Iz preglednice 6 (str. 299) lahko raz-
beremo, da med mnenji študentov 3. in 4. letnika ni bilo statistično značilnih
razlik. Rezultati trditev, ki se navezujejo na samo izvedbo poskusov, nakazu-
jejo, da študentje niso imeli večjih težav pri sledenju navodilom in izvedbi
poskusov, saj izvedba poskusov doma za večino ni bila zahtevna (3. letnik: x
= 2,54; 4. letnik: x = 2,60). Po njihovem mnenju so za izvedbo poskusov imeli
na razpolago dovolj časa (3. letnik: x = 2,39; 4. letnik: x = 2,33). Nekateri so
imeli težave z nabavo potrebnih pripomočkov za izvedbo poskusov, čeprav
večini to ni predstavljalo težav. Izpostavili bi, da veliko študentov pripomoč-
kov za izvedbo poskusov ni imelo in so izvedbo poskusov le opazovali preko

297
   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302