Page 447 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 447
Akademska samopodoba in akademsko odlašanje pred in med študijem na daljavo

utrujajoč, se jim je zdel učinkovit oziroma so se naučili več kot v živo ter so ga
ocenjevali kot dobro izkušnjo pri rabi digitalne tehnologije.

Demografski podatki: V zaključnem delu smo vključili tudi demografska
vprašanja, in sicer spol, starost in univerzo, fakulteto. Akademske dosežke
smo merili kot povprečno oceno študentov v drugem letniku študija.

Postopek zbiranja in obdelave podatkov

Podatke za našo raziskavo smo zbirali v mesecu marcu 2022 s pomočjo sple-
tne platforme 1ka.si. Spletno povezavo do anketnega vprašalnika smo udele-
žencem posredovali preko socialnih omrežij. Raziskavo smo izvedli v skladu
z vsemi etičnimi in moralnimi standardi raziskovanja, udeležencem pa je bila
tekom raziskave ves čas zagotovljena anonimnost. Rezultate smo obdelali s
pomočjo statističnega programa IBM SPSS 2.0. Poleg deskriptivne statistike
(povprečna vrednost, standardna deviacija, minimalne in maksimalne vre-
dnosti, koeficient asimetričnosti, koeficient sploščenosti) smo v nadaljevanju
v okviru inferenčne statistike uporabili še Cronbachov alfa-koeficient zane-
sljivosti, Pearsonov koeficient korelacije in t-test za odvisne vzorce.

Rezultati in interpretacija
V nadaljevanju bomo predstavili rezultate študije in analizo glede na zasta-
vljene cilje oziroma hipoteze.

Stopnja izraženosti akademske samopodobe in akademskega odlašanja
med študenti pred ter med študijem na daljavo
Analiza rezultatov (glej preglednico 1) pokaže, da udeleženci v povprečju po-
ročajo o dobri akademski samopodobi ter zmerni stopnji akademskega od-
lašanja pred študijem na daljavo. Po drugi strani lahko ugotovimo, da ude-
leženci v času študija na daljavo poročajo o nižji akademski samopodobi
ter višji stopnji akademskega odlašanja. Koeficienta As in Spl kažeta na nor-

Preglednica 1 Opisne statistike akademske samopodobe in akademskega odlašanja

Postavka N M SD Min Maks As Spl

Akademska samopodoba PŠD  , , , , , ,
Akademsko odlašanje MŠD  , , , , , ,
PŠD  , , , , , ,
MŠD  , , , , , ,

Opombe N – numerus, M – aritmetična sredina, SD – standardna deviacija, min/maks – naj-
nižja in najvičja vrednost, As – asimetričnost, Spl – sploščenost, PŠD – pred študijem na daljavo,
MŠD – med študijem na daljavo.

447
   442   443   444   445   446   447   448   449   450   451   452