Page 450 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 450
ja Čotar Konrad in Alja Polanec

manj kot 40- oziroma 20-odsotno prisotnost in aktivnost v času pred študi-
jem na daljavo.

Po drugi strani ugotavljamo (glej preglednico 3), da je prišlo v času študija
na daljavo do najvišjega padca števila prisotnih in aktivnih študentov, ki so
bili pred tem najpogosteje redno prisotni in aktivni v študijskem procesu (več
kot 80-odstotna prisotnost in aktivnost).

Rezultati naše študije se skladajo s študijo Melgaarda idr. (2022), v kateri
ugotavljajo, da so bili študenti v času študija na daljavo precej manj prisotni
in tudi aktivni v študijskem procesu. Študenti nižjo udeležbo in aktivnost v
največji meri pripisujejo enostranski oziroma dolgočasni komunikaciji preko
videokonferenčnih platform, lastni zadržanosti pri postavljanju vprašanj, ve-
likemu številu motečih dejavnikov v učnem okolju ter drugačnemu načinu
izvedbe predavanj, vaj in seminarjev.

Zbrani podatki kažejo (glej preglednico 4), da je kot razlog za ocenjen krajši
čas sodelovanja pri izvedbi neposrednega študijskega procesa največ štu-
dentov pomembno pogosteje navajalo to, da jih je izvedba pedagoškega
procesa preko videokonferenčne platforme (Zoom) utrujala (χ2 (6) = 72,42, p
< 0,000). Podobno izpostavljajo tudi Peper idr. (2021, 48–50), ki pravijo, da je
večina študentov poročala o težjem in bolj utrujajočem učenju preko raznih
videokonferenčnih platform. Ugotavljamo tudi (glej preglednico 4), da je ve-
liko študentov navedlo, da so bili pri pedagoškem procesu prisotni ves čas in
jim je študij na daljavo zelo ustrezal, a po drugi strani ugotavljamo, da so kot
razlog za krajši čas sodelovanja v študijskem procesu mnogi navajali, da dlje
študijskemu procesu preprosto niso zmogli slediti. Poleg že omenjenih razlo-
gov so študenti namreč kot najpogostejše ostale razloge za krajši čas sode-
lovanja v študijskem procesu navajali predvsem dolgčas, izgubo koncentra-
cije in samo doživljanje videokonferenčnih platform kot zelo utrujajočih, po-

Preglednica 4 Razlogi za manjše sodelovanje študentov v študijskem procesu
med študijem na daljavo

Trditev f f ()

Dlje nisem zmogel/-la  ,
Bil/-a sem bolan/-na  ,
Zoom me utruja
Vključen/-a sem bil/-a ves čas  ,
Študij na daljavo mi zelo ustreza  ,
Drugo  ,
Skupaj 
 ,
,

Opombe f – število; f () – strukturni odstotek.

450
   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454   455