Page 449 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 449
Akademska samopodoba in akademsko odlašanje pred in med študijem na daljavo

med akademsko samopodobo in akademskim odlašanjem v času pred študi-
jem na daljavo: študenti z višjo akademsko samopodobo imajo nižjo stopnjo
akademskega odlašanja. Podobno navaja tudi Farran (2004), ki ugotavlja, da
posamezniki z višjim akademskim odlašanjem poročajo o nižji stopnji aka-
demske samopodobe. Slednjemu se pridružuje tudi Cheryl L. Meyer (2000),
ki navaja pomembno povezanost med nižjo stopnjo samopodobe in višjo
stopnjo odlašanja. Po drugi strani analiza povezanosti pokaže (glej pregled-
nico 2), da so se v času študija na daljavo povezave med omenjenimi elementi
le še okrepile: ugotavljamo zmerno negativno povezanost med akademsko
samopodobo ter akademskim odlašanjem. O podobni povezanosti poročajo
tudi druge študije (npr. Lim in Javadpour 2021; González Valero idr. 2020), ki
poročajo o višji stopnji akademskega odlašanja in nižji stopnji samopodobe
v času študija na daljavo.

Študij na daljavo
Da bi lahko čim natančneje primerjali udeležbo in aktivnost študentov pred²
in med študijem na daljavo, nas je najprej zanimalo, v kolikšni meri so bili
študenti prisotni in aktivni v študijskem procesu pred in študijskem proceseu
med študijem na daljavo.

Podatki pokažejo (glej preglednico 3), da največ študentov poroča o več
kot 80-odstotni prisotnosti in aktivnosti v študijskem procesu v času pred
študijem na daljavo. Kar veliko, nekje četrtina, jih poroča o 60–80-odstotni
prisotnosti in aktivnosti v času pred študijem na daljavo. Najmanj jih navaja

² Ugotavljanje prisotnosti in aktivnosti študentov pred uvedbo študija na daljavo (torej v ob-
dobju od oktobra 2019 do marca 2019) je potekalo na osnovi retrogradnega samoporočanja
študentov in je treba v tem kontekstu rezultate tudi razumeti ter interpretirati.

Preglednica 3 Samoocena študentov o prisotnosti in aktivnosti v študijskem procesu v
času pred in med študijem na daljavo

Pred študijem na daljavo Med študijem na daljavo

Prisotnost Aktivnost Prisotnost Aktivnost

f f () f f () f f () f f ()

Manj kot    ,  ,  ,  ,
– 
–   ,  ,  ,  ,
– 
Več kot    ,  ,  ,  ,
Skupaj
 ,  ,  ,  ,

 ,  ,  ,  ,

 ,  ,  ,  ,

Opombe f – število; f () – strukturni odstotek.

449
   444   445   446   447   448   449   450   451   452   453   454